Translate

25 Eylül 2013 Çarşamba

AĞLAYAN PASTA

     
         Kim inanmış bir kardeşinin herhangi bir kusurunu gizlerse, Yüce Allah da dünya ve ahirette onun ayıplarını örter.
                                                                                               Hadis- i Şerif 
        Bu pastaya neden ağlayan demişler bilmiyorum ama, mutluluktan olabilir diye düşünüyorum. Bizim evde ve ikram ettiğim komşumun evinde çok beğenildi. Küçük oğlum bir oturuşta 4 dilim yedi. Anlayın artık.

         Malzemeler
Kek için

  • 4 yumurta
  • 1 sb şeker
  • 4 yk süt
  • 3 yk kakao
  • 1 pk k.tozu-vanilya
Üzeri için

  • 2 pk sade krem şanti
  • 2 sb soğuk süt (krem şanti için)
  • 1,5 sb soğuk süt (üzerine dökmek için)
  • 1 pk çikolata sosu
  • yeteri kadar süt (sos için)
Hazırlanışı

  • Yumurta ve şeker mikserde 5 dakika kadar çırpılır. Köpüren karışma 4 yk süt eklenir, çırpmaya devam edilir.
  • Kakao, un,k.tozu ve vanilya eklenerek elde edilen hamur, yağlanmış büyük boy borcamda 180 derecede pişirilir.
  • Fırından çıkan kek ılındıktan sonra 1,5 sb soğuk süt ile ıslatılır.
  • 2 pk krem şanti 2 sb soğuk süt ile hazırlanır. Kek soğuduktan sonra üzerine sürülür. Buzdolabında 2 saat bekletilir.
  • Çikolata sosu üzerindeki tarife göre hazırlanıp soğutulur ve pastanın üzerine dökülür.
Not: Ben 1 pk krem şanti kullandım, yetersiz olduğunu düşündüğüm için 2 pk yazdım.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder