Translate

12 Eylül 2013 Perşembe

AYRAN ÇORBASI



    Uzun zamandır planlayıpta yok bugün, yok haftaya, yok çocuk yaramazlık yapar vs...diye bahaneler uydurup, bir türlü  gidemediğim Kuran kursuna başladım çok şükür.Artık bahanemde yok,çünkü hemen evimin altında açılan dernekteki bir ablamız veriyor kursu.Birşeyi çok isterseniz ve niyet ederseniz Rabbim öyle fırsatlar karşınıza çıkarıyor ki istediğiniz kadar bahaneniz olsun.Yeterki bir adım atalım.ELHAMDÜLİLLAH.Hocamız çok sabırlı ve bilgili bir hanım.Onun bilgilerinden sonuna kadar istifade etmek niyetindeyim.
       Bugünkü tarifim benim ve çocuklarımın çok sevdiğimiz bir çorba.Yazın soğuk olarakta tüketiliyor.Memleketimde bayramlarda bütün evlerde kocaman tencerelerde pişirilir.
Malzemeler
-1 sb haşlanmış yarma ve nohut(ben buzlukta hazır bulunduruyorum.Arzuya göre kuru fasülye de eklenebilir.)
-4 sb su
-4 sb yoğurt(kıvamı katıysa 1 sb su eklenebilir)
-1 yk un
-1 yumurta
-1 yk tereyağı
-1 tk kuru nane
-1 adet küçük boy kurusoğan
-tuz
Yapılışı
-Haşlanmış nohut ve yarmayı bir tencerede 4 sb su ile kaynatın.
-Yoğurt,un,yumurta ayrı bir kapta hiç topak kalmayana kadar iyice karıştırılır.
-Karışım kaynamakta olan nohutla yarmanın içine yavaş yavaş dökülür.Bir taraftanda karıştırılır.
-Çorbanın kesilmemesi için tahta kaşıkla, çorba kaynayıncaya kadar hep aynı yöne doğru karıştırılır.
-Kaynamaya başladıktan 1-2 dakika sonra altı kapatılır.
-Kurusoğan küçük küçük doğranıp,tereyağında kavrulur.Soğanlar sararmaya başlayınca,nane eklenir ve altı kapatılarak çorbanın içine boşaltılır.
-En son tuz eklenir.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder