Translate

12 Eylül 2013 Perşembe

BAYAT EKMEK OMLETİ 17 Mart 2013


BAYAT EKMEK OMLETİ |  görsel 1
       Bir kimse sıkıntıda olan bir şahsa kolaylık gösterirse Allahü Teala da o kimseye dünyada da, ahirette de kolaylık ihsan buyurur.
                                                                                       ( Hadis-i Şerif, Sahih-i Müslim )
       Bu sabah kahvaltıdan sonra kapı çaldı.Mercekten baktığımda kolunda çantası olan , tanımadığım bir adam gördüm.Önce pazarlamacı zannettim, istemeye istemeye kapıyı açtım. Kapıdaki adam yardım topluyordu.'' Lösemili çocuklar derneğinden geldim'' dedi. Hastalara cihaz almak için yardım istiyordu. ''Bir dakika ''  dedim içeri girdim.Annem, babam,eşim ve çocuklarım vardı evde. Durumu anlattım. Eşim çok sıcak bakmadı.'' Resmimiymiş''diye sordu. (Artık kimseye güvenemez olduk!) Kimliği var dedim. Babam elini cebine attı. Bozukları çıkardı verdi. Aldım üzerini tamamlamak için odadan çıkacaktım ki '' dur anneeee gitme! '' diye bağırdı 8 yaşındaki oğlum. Döndüm, oğlum yerinden fırlayıp kumbarasını çıkardı ve paraları yere döktü. İçinden bir miktar alıp bana verdi. Olmaz dedim, madem para senin, gel kendin ver. Utana sıkıla geldi, uzattı parayı amcasına. ''Oğlum kumbarasından çıkardı, hasta kardeşlerine vermek istedi amcası, inşAllah uğurlu gelir'' dedim. Adam o kadar duygulandı ki nerdeyse ağlayacaktı. Dualarla ayrıldı kapımızdan.
      Rabbim kimseyi yavrusuyla imtihan etmesin. Evlatlarımıza sağlıklı sıhhatli hayırlı uzun ömürler versin. Hasta çocuklarımıza da acil şifalar vrsin inşaAllah...  
      Oğlumun bu davranışı beni çok mutlu etti. Zaten genel tavrı böyledir.Verdiğimiz harçlıkları harcamaz, cebinde dolaştırır, gördüğü ilk yardım kumbarasına atar.
      Allahım yavrumun bu güzel huyunun artarak devamını sağla, evladımın bütün müslüman kardeşlerine hayrı dokunan hayırlı bir insan olmasını nasibeyle yarabbi.Amin amin amin...       
     Malzemeler
-4-5 dilim bayat ekmek
-4 yumurta
-1 yk sıvıyağ
-1 çk pulbiber
-1 çb beyaz-kaşar peyniri karışımı
-istenilen miktarda küçük doğranmiş sucuk
Hazırlanışı
-Ekmekler küp küp doğranır.
-Diğer malzemeler geniş bir kapta iyice çırpılır, Ekmekler ilave edilerek harmanlanır.
-Teflon tavanın dibi çok az yağlanır, ısılıtılarak karışım üzerine yayılır. Ters yüz edilerek pişirilir.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder