Translate

12 Eylül 2013 Perşembe

İNCİRLİ TATLI 19 Ağustos 2013

İNCİRLİ TATLI |  görsel 1
    ''Allah ve Resulünün sizi sevmesini isterseniz, emanete riayet edin, konuştuğunuz zaman doğru konuşun, komşularınızla güzel komşuluk edin.''
                                                           ( Hadis-i Şerif, Teberani, El Mu'cemü'l-Evsat )
      Günlerdir Mısır da yaşananları takip ediyorum. Sabaha kadar o haber senin, bu haber benim izliyorum. Ellerim semada ağlayarak dua ediyorum. En zoruda bu olsa gerek, elimden sadece bu geliyor. O insanları izliyorum, teslimiyetlerine gıpta ile bakıyorum. Birde kendime...Yalapşap kıldığım namazlarımı, gün içinde boş işlerle uğraşıp Kur'an' sız, ilimsiz geçirdiğim saatlerimi...Müslümanmısın diyorum kendi kendime. Bu insanlar müslümansa sen nesin?
Malzemeler
-10 adet incir (sıcak suda bekletilmiş, küp küp doğranmış)
-2 yumurta
-1 sb şeker
-1 sb dövülmüş ceviz
-1.5 sb un
-1 pk k.tozu- vanilya
Kreması için
-3 yk un
-1 yk nişasta
-4 yk şeker
-4 sb süt
-1 yk margarin
-1 pk vanilya
Üstü için
-1 sb ılık su
-1 yk nescafe
Hazırlanışı
-Kek malzemelerini rondodan geçirin.İncirlerin iyice parçalanması gerekiyor.
-Küçük bor dikdörtgen borcamı yağlayarak karışımı dökün. Kek biraz katı olacağı için elinizi ıslatarak keki düzeltin.
-180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirin.
-Kreması için katı malzemeleri bir tencereye alarak harmanlayın ve sütü üzerine ekleyerek karıştırın.
-Koyulaşıncaya kadar karıştırın ve margarini ekleyin. Ocaktan alın.
-Ilık su ve nescafeyi iyice karıştırarak pişen kekin üzerine dökün.
-Kek ılınınca mikserden geçirdiğiniz kremayı üzerine dökün.
-İstediğiniz şekilde süsleyerek servis yapın.
Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder