Translate

12 Eylül 2013 Perşembe

ISPANAKLI GÖZLEME 17 Mart 2013

ISPANAKLI GÖZLEME |  görsel 1
''Şehit öldürüldüğünde, sizden birinin pirenin ısırmasından duyduğu rahatsızlık kadar rahatsızlık duyar.
                                                     ( Tirmizi, Nesai ve Darimi den rivayet edilmiştir.)
Bugün uyandığımdan beri, Çanakkale türküsünü dinleyip dinleyip ağladım. Bu türkü ve eşliğinde tv deki 13-15 yaşlarındaki askerlerin görüntüleri içimi yakıp kavurdu. O yaşlardaki çocukların vatan sevgisini nasıl yüreklerine kazıdıklarını anlamaya çalıştım. Aç ,susuz, sefalet içinde.....
Bugünkü gençlerimizi düşündüm. O yaşlardaki çocuklarımızın ne vatandan haberleri var, ne milletten. Arkalarını topladığımız, gece uyanıp üstlerini örttüğümüz, tabağındaki yemeğini bitirmesi için sıkıştırdığımız bu çocuklarımız acaba aynı duruma düşseler vatan için çarpışırlarmı yoksa kaçmanın çarelerini mi ararlar. Acaba biz anne babalar, git savaş oğlum gerekirse vatanın için canını ver deyip çocuklarımızı 13-15 yaşlarında askere uğurlarmıyız. Çok düşündüm bu soruyu bugün.Açıkçası bir cevap bulamadım...Yürek ister bazı şeyleri yapmak. Biz mangal yürekli atalarımızın, yüreksiz torunlarıyız maalesef...
Rabbim bu topraklar için canını veren tüm şehitlerimizi cennetinin en güzel köşesinde ağırlasın inşaAllah...
Malzemeler
-un
-ılık su
-tuz
-instant maya (benim hamurum çok old.için 2 adet kullandım)
-margarin
İç malzemeler
-1 kg ıspanak (yıkanıp doğranmış)
-1 adet iri domates
-1 adet iri soğan
-3-4 yk sıvıyağ
-1 yk salça
-1 çk pulbiber
-tuz
Hazırlanışı
-Unun içine instant mayayı ekleyip karıştırın.(1 kg una 1 paket) Ilık tuzlu suyu ekleyip yoğurun ve yumuşak bir hamur elde edin. Üzerini bir bezle örtüp, Ilık bir ortamda mayalanmaya bırakın.
-Küçük küçük doğradığınız soğanları sıvıyağda kavurun. Domatesleri doğrayıp ekleyin. Pulbiber,salça,tuz ve ıspanakları ekleyerek ıspanaklar yumuşayıncaya kadar kavurun.Pişince ılımaya bırakın.
-Mayalanıp kabaran hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparın.Oklava yardımıyla açın.Arasına ıspanaklı harçtan koyarak kapatın ve saç, pizza tenceresi ya da teflon tavada ters yüz edilerek pişirilir.
-Piştikten sonra tavadan alınıp üzerine sıcakken margarin sürülür.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder