Translate

12 Eylül 2013 Perşembe

KANDİL SİMİDİ



      Memleketimde yaşarken,büyüklerimiz mübarek günlerde un helvası yapar komşulara dağıtırlardı.Apartmana yayılan mis gibi helva kokusunu çok özledim doğrusu.4 yıldır memleketimden uzak bir şehirde yaşıyorum ve bulunduğum yerde bu tür gelenekler yaşanmıyor.
      Geçen kandil kendi kendime'' ben bu konuda öncü olabilirmiyim acaba?''diye düşünüp sıvadım kolları.Un helvası yapmayı bilmiyorum ama bende kandil simidi yaparım deyip girdim mutfağa.Simitlerimi komşularımda çocuklarımda çok beğendiler.Rabbim kabul etsin inşaAllah...
Malzemeler
-200 gr.margarin yada tereyağı(oda sıcaklığında)
-1 yumurta
-1/2 çay bardağı sıvıyağ
-2 yk sirke
-2 yk tozşeker
-2 çk tuz
-1 pk kabartma tozu
-4 sb un
-susam ve çörekotu
Hazırlanışı
-Bütün malzemeleri karıştırıp,kulak memesi kıvamında bir hamur elde edin.
-Küçük simit şekli verip susama batırdıktan sonra,yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin.
-175 derece fırında üzeri kızarıncaya kadar pişirin.
Afiyet olsun... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder