Translate

12 Eylül 2013 Perşembe

KIRMIZI BİBER ÇORBASI 25 Şubat 2013

KIRMIZI BİBER ÇORBASI |  görsel 1
     Dünyanın lezzetini ve eğlencesini terk eden, gençliğini Allah'a itaat ile karşılayan hiçbir genç yoktur ki Allah o gence yetmiş iki sıddık'ın sevabını vermemiş olsun. Allah Teala, kendisine has münezzehiyet ve mukaddesiyetiyle o gençle iftihar eder ve ona şöyle der: Ey şehvetini Benim için bırakan genç! Ey gençliğini Bana adayan yiğit! Sen Benim nezdimde meleklerimin bazısı gibisin.
                                                                                                                           Hz.Ömer (R.a.)
        Evdeki birkaç biber ziyan olmasın diye denediğim bir çorba oldu. Ama küçük oğlum çok beğenince sık yapılacak çorbalar arasına girdi. Resmi çok beğenmedim. Yinede farklı bir tarif olduğunu düşündüğüm için yayınlamak istedim.
Malzemeler
-5-6 adet kırmızı biber (paprika)
-1 adet iri domates
-1 yk tereyağ
-1 yk sıvıyağ
-1 tk salça
-2 yk un
-2-3 diş sarımsak
-1.5 lt et suyu
-tuz
Hazırlanışı
-Kırmızı biberleri ayıklayıp bir tencerede haşlayın.(İsterseniz közleyebilirsiniz.)
-Tereyağ ve sıvıyağı bir tencerede eritip,unun kokusu çıkıncaya kadar kavurun.
-Haşlanmış kırmızı biber ve kabuğu soyulup doğranmış domatesleri ekleyip biraz kavurduktan sonra,salçasını ekleyip eritin.
-Et suyunu ilave edip,karıştırarak pişirin.
-Kaynamaya başlayınca tuzunu ve ezilmiş sarmısakları ekleyip 5 dakika kaynattıktan sonra ateşten alıp,blenderdan geçirerek servis edin.(Arzuya göre baharat ekleyebilirsiniz.)
Afiyet olsun.
45
0
0

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder