Translate

14 Eylül 2013 Cumartesi

MERCİMEKLİ BULGUR PİLAVI

               Bir adamcağız kötü yoldan para kazanıp bununla kendisine bir inek alır.  Neden sonra yaptıklarından  pişman  olur ve hiç olmazsa iyi bir şey yapmış olmak için bunu Hacı Bektaş Veli'nin dergahına kurban olarak bağışlamak ister. O zamanlar dergahlar aynı zamanda aşevi işlevi görüyordu. Durumu Hacı Bektaş Veli'ye anlatır ve Hacı Bektaş Veli ''helal değildir'' diyerek bu kurbanı geri çevirir. Bunun üzerine adam mevlevi dergahına gider ve aynı durumu Mevlana'ya anlatır.Mevlana bu hediyeyi kabul eder.Adam aynı şeyi Hacı Bektaş Veli'ye de anlattığını ama onun bunu kabul etmemiş olduğunu söyler ve Mevlana'ya bunun sebebini sorar. Mevlana şöyle der:
       '' Biz bir karga isek Hacı Bektaş Veli bir şahin gibidir.Öyle her leşe konmaz.O yüzden senin bu hediyeni biz kabul ederiz ama o kabul etmeyebilir.'' Adam üşenmez kalkar Hacı Bektaş dergahına gider ve Hacı Bektaş Veli'ye, Mevlana'nın kurbanı kabul ettiğini söyleyip bunun sebebini bir de ona sorar.Hacı Bektaş'da şöyle der:
-Bizim gönlümüz bir su birikintisi ise, Mevlana'nın gönlü okyanus gibidir. O yüzden bir damlayla bizim gönlümüz kirlenebilir ama onun engin gönlü kirlenmez. Bu sebepten dolayı o senin hediyeni kabul etmiştir.
     
      Tatil bitti, okullar açılıyor.Koşuşturma başlıyor benim için. Küçük oğlum anasınıfına başladı.Cuma günü okula gittik, hiç korktuğum gibi olmadı Elhamdülillah.Sınıfa girdi paşa gibi. Biraz öğretmeniyle muhabbet etti.Sonra ayrılma zamanı geldi.
-Seni dışarda bekleyeceğim sen oyna tamam mı oğlum.
-Hı hıııııı
  Çıkıp 1.5 saat sınıfın önünde bekledim. Sınıftan çıkar çıkmaz
-Anneeeee ben dans ettim, jıppadım (zıpladım), dıpıdadım(kıpırdadım), şarkı söyledim.
-Okulu sevdin mi oğlum?
-Hı hııııııı
-Yine gelirmisin?
-Hı hııııııııı
     Bugün benim çocukluğumdan beri çok sevdiğim, çocuklarıma mercimek yedirmek istediğimde pişirdiğim bir pilav tarifi vereceğim.Her zaman olduğu gibi çok ekonomik bir tarif.( Ben de sürekli ekonomik tarifler veriyorum.Çok mu cimriyim ne:))

  Malzemeler

  • 1 sb yeşil mercimek
  • 8 sb su
  • 1.5 sb kalın bulgur (ben marketteki değil, köy bulgurunu kullanıyorum.)
  • tuz
  • 1 yk tereyağı
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
Hazırlanışı

  • Mercimekleri yıkayıp 8 bardak suda haşlayın.(Çok yumuşamasın, dişe dokunur şekilde olsun.)
  • Yumuşayınca, bulgurunu ve tuzunu ekleyin.
  • Pilav suyunu çekince altını kapatıp, tavada erittiğiniz tereyağı ve sıvıyağ karışımını üzerine dökün.
  • 10 dakika demlendikten sonra pilavınız hazır.
Afiyet olsun....  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder