Translate

12 Eylül 2013 Perşembe

PIRASALI KEK

PIRASALI KEK |  görsel 1
       İki kardeş birgün karar verip, ilim tahsili için yola çıkmışlar. Giderken bir su kenarına varmışlar. Büyük kardeş ''İlimden maksat ameldir. Ben burda kalır ibadet ederim. Sen vag git.'' demiş ve orada kalmış. Küçü kardeş de ilim okumaya gitmiş. Yirmi yıl sonra tahsilini bitirmiş ve  kardeşinin yanına gelmiş.
       Kardeşim, sen ne yaptın? İbadetlerini şatrlarına uygun , namazını tadili erkanıyla kılabildin mi? diye sormuş.O da senden sonra yirmi yıldır ibadet ediyorum. On yıl bu sudan abdest aldım, namaz kıldım. Fakat birgün gördüm ki bu ırmak taştı ve içinde bir hınzır ölüsü gördüm. Bu su murdar oldu.Ben de kalan on yıldır teyemmüm alarak namazlarımı kılıyorum dedi.
      İlim tahsil eden kardeş, ''Gördünmü cahilliğin akibetini.On yıl abdertsiz Allahü Teala'ya secde ettin ve kıldığın namazları heba ettin. Hınzır ölüsüyle bu ırmak murdar olmaz. O anda murdar olsa bile, sel geçtikten sonra su temiz olurdu'' dedi.
       Nitekim Resulullah Efendimiz (s.a.v.);
''Alimin, (ilimsiz) abide karşı fazileti, ayın diğer yıldızlara üstünlüğü gibidir.'' buyurmuştur.
   Pırasa ayıklarken yeşil yapraklarının çöpe gitmesine hep üzülür, bunları nasıl deperlendireceğimi düşünürdüm. İnternette yaptığım ufak bir araştırmadan sonra bu kekin tarifini buldum.Sizlerde farklı tarifler biliyorsanız lütfen bana yazın.
Malzemeler
-5-6 pırasanın yeşil yaprağı
-3 yumurta
-1 sb sıvıyağ
-1 sb yoğurt
-1 pk k.tozu
-2 çk tuz
-1 çk karbonat
-Un
-Üzerine susam-çörekotu
Hazırlanışı
-Pırasaları küçük küçük doğrayın.
-Pırasa, un ve k.tozu dışındaki malzemeleri iyice çırpın.
-Pırasaları ekleyip karıştırın.
-K.tuzunu unla karıştırarak karışıma ekleyin.
-Yağlanmış tepsiye dökün.
-Üzerine susam ve çörek otu serperek  190 derecede pişirin.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder