Translate

12 Eylül 2013 Perşembe

SEBZE ÇORBASI

SEBZE ÇORBASI |  görsel 1
          Ebu Hüreyre (R.a.)' dan rivayet edildiğine göre, Resulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
Aziz ve celil olan Allah '' İnsanın oruç dışında her ameli kendisi içindir. Oruç benim içindir, mükafatını da ben vereceğim'' buyurmuştur.
       Oruç kalkandır. Biriniz oruç tuttuğu gün kötü söz söylemesin, kavga etmesin. Şayet biri kendisine söver ya da çatarsa '' Ben oruçluyum'' desin.
       Muhammed'in canı kudret elinde olan Allah'a yemin ederim ki, oruçlunun ağız kokusu, Allah katında misk kokusundan daha güzeldir.
       Oruçlunun rahatlayacağı iki sevinç anı vardır: Birisi, iftar ettiği zaman, diğeri de orucunun sevabıyla Rabbine kavuştuğu andır.
       Yine Ebu Hüreyre(R.a.)'den rivayet edildiğine göre Resulullah (s.a.v.) şöyle buyurdu:
''Allah yolunda çift sadaka veren kimse, cennetin muhtelif kapılarından, 'Ey Allahın sevgili kulu! Burada hayır ve bereket vardır,' diye çağırılır. Sürekli namaz kılanlar namaz kapısından, mücahidler cihad kapısından, oruçlular reyyan kapısından, sadaka vermeyi sevenler de sadaka kapısından (cennete girmeye) davet edilirler.''
          Uzun zamandır tarif paylaşamıyorum. Çünkü okullar kapanır kapanmaz çocuklarımla birlikte soluğu 10 yıldır gidemediğim İstanbulda aldım. Herkes çoook değişmiş. En son küçükken gördüğüm yeğenlerim kocaman adam olmuşlar. Kimisi üniversite öğrencisi, kimisi kendi işinin patronu, kimisi baba, kimi anne , kimi nişanlı hatta kimisi de aşk acısı çekiyor :(
          Yıllar ne kadar çabuk geçmiş onları görünce anladım. Yaşlandığımı hissettim. Yalan dünya ne kadar da acımasız. Zaman kimilerine gençlik güzellik katarken, kimilerinin de elinden alıyor...
           Bu sene tatil uzun sürecek galibaa. Daha Sivas gezisi var. İlkbaharda leyleği havada gördüğümde bu yıl çok gezeceğim demiştim ama bu kadarını da düşünmemiştim.
         Eveeeet bu arada mübarek Ramazan ayına girmiş bulunuyoruz. Rabbimoruçlarımızı makbul, ibadetlerimizi kabul eylesin. 16 saat oruç tutmak sizi bilmem ama beni hiç de zorlamadı. Rabbim sabrını veriyor elbette.
         Şimdi sırada güzel ve sağlıklı bir çorba tarifi var. 
Malzemeler
-2 adet patates
-1 adet havuç
-1 adet kabak
-1 adet kurusoğan
-1 adet kırmızı biber
-1yk irmik
-2 lt etsuyu
-3-4 yk sıvıyağ
-pulbiber, karabiber,tuz,nane
Hazırlanışı
-Patates, kabak, havuç, kırmızı biber  sıvıyağ ve soğan ayıklanıp yıkandıktan sonra, büyük parçalar halinde doğranıp 2 lt et suyu içinde haşlanır.
-Yumuşayan sebzeler blenderdan geçirilir.
-1 yk irmik 1 çb soğuk suda karıştırılarak çorbaya ilave edilir. Karıştırarak pişirilir.
-İrmikler yumuşayınca baharat ve tuz ilave edilir. Ocaktan alınır.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder