Translate

27 Eylül 2013 Cuma

ŞEHRİYELİ DOMATES ÇORBASI
























        Kıyâmet günü her merhalede bana en yakın olanınız, dünyada bana en çok salât ü selâm getireninizdir. Kim Cuma günü ve gecesi bana salât ü selâm getirirse, Cenâb-ı Hak, onu, yetmişi âhiret, otuzu dünya ihtiyaçlarından olmak üzere, yüz hâcetini giderir. Sonra Allah bir melek vazifelendirir; size nasıl hediyeler gelirse, o melek de kabrime gelir, bana salevat getirenin -adını, nesebini kabilesine kadar- haber verir; Ben de beyaz bir deftere yazarım.               
                                                                           (C.1,S.116/9)
Malzemeler

  • 4 adet iri olgun domates
  • 2 yk un
  • 2 yk sıvıyağ
  • 1 lt et suyu
  • 1 tk nane
  • 1 çk kara biber
  • tuz
  • yarım çb tel şehriye
Hazırlanışı

  • Domatesleri yıkayıp, blenderdan geçirin.
  • Tencerede 2 yk sıvıyağ içinde 2 yk unu kokusu çıkana kadar kavurun ve domates püresini ve et suyunu ilave edin. 
  • Sürekli karıştırarak kaynayıncaya kadar pişirin. Kaynayınca tuz, karabiber ve şehriyeyi ekleyin.
  • Şehriyeler yumuşayınca nane ekleyip ocaktan alın.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder