Translate

12 Eylül 2013 Perşembe

SULU KÖFTE 14 Ağustos 2013

SULU KÖFTE |  görsel 1
     ''Her kim Allah'ın rızasına ermek ( cemaliyle müşerref olmak ) isterse, salih amel işlesin ve ibadetinde rabbine kimseyi şirk koşmasın.''
                                                                                                                            (  Kehf Suresi-10  )
        Veeeee uzuuuuun bir tatilden sonra geldim çok şükür. Bu sene çok gezmek istiyorum derken bu kadarını ben bile tahmin etmemiştim doğrusu. Önce İstanbul, sonra Sivas ve dönüşte Ürgüp gezisi:) Evimi çok özledim.Ama evde beni bekleyen yığınla işin altında nasıl kalkarım bilmem. Bu hafta atom karınca hızıyla yetişmem gereken bir çok işim var. Olsun:)  Allah sağlık sıhhat versin, hepsi yetişir İnşaallah...
      Sivas'a gitmişken tatil dönüşü  ilk tarifim annemden olsun istedim. Onun emeği, onun eski kasesi ve benim çeyizimden kalma eski dantel örtüyü kullandım...
Malzemeler
- Yarım kilo yağsız kıyma
-2 sb orta boy bulgur (simit)
-1 adet kurusoğan
-1 yumurta
- tuz, karabiber,kırmızı biber
-1,5 lt su
-2-3 yk sıvıyağ (tercihen tereyağda kullanılabilir)
-1 yk salça
-1 yk nane
Hazırlanışı
-Kıyma, rendelenmiş kurusoğan, yumurta,bulgur,tuz ve baharatlar karıştırılarak yoğurulur.
-Macun kıvamına gelince bilye büyüklüğünde yuvarlak köfteler yapılır.
-Tencerede yağ ve salça kavrulur. Nane eklenir ve kaynar su ilave edilir.
-Köfteler suya atılır.Yeteri kadar tuz eklenir.
-5-10 dakika kadar kaynatılır.Köftelerin piştiğinden emin olunca ocaktan alınır.
Afiyet olsun...  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder