Translate

12 Eylül 2013 Perşembe

TAZE FASÜLYE KAVURMASI 11 Haziran 2013

TAZE FASULYE KAVURMASI |  görsel 1
    Peygamberimiz (s.a.v.) buyurdular:
    '' Allahü Teala bir kuluna nimet verdiğinde kul 'Elhamdülillah' derse Allahü Teala da buna mukabil şöyle der:
    '' Kuluma bakın! Ben ona kıymetsiz bir şey verdim. Bunun karşılığında o bana çok kıymetli bir şey takdim etti.''Allahü Teala Hz. İbrahim'e (a.s.) şöyle vahyetmiştir: ''Namaz kıldığında namaza Elhamdülillah diye başla.  Çünki ben, bana hamd edene, 4 şey vereceğime dair söz verdim.( Bu dört şey); zorluktan sonra kolaylık, fakirlikten sonra zenginlik, dünya ve ahirette rahatlık ve cehenneme karşı emniyette olmaktır.''
    Bir hadis-i Şerifte şöyle buyrulmuştur:'' Kul, Elhamdülillah dediğinde yer ve gök arası bununla dolar. Bu sözü ikinci kez söylediğinde yedi kat yerle yedi kat gök arasını doldurur.  Üçüncü kez söylediğinde Allahü Teala 'İste ki sana verilsin' buyurur.''        
Malzemeler
- Yarım kilo taze fasulye
-1 baş soğan
-2 adet iri domates
-1 yk tereyağ
-2-3 yk sıvıyağ
-2 adet yumurta
-1 çk pulbiber-tuz
Hazırlanışı
-Fasulyeleri ayıklayıp kırdıktan sonra yumuşayıncaya kadar haşlayın. Süzgeçten geçirin. (Ben düdüklü tencerede 5 dakika haşlıyorum.)
-Soğanı tereyağ ve sıvıyağının içinde kavurun.Kabuğunu soyup küp küp kestiğiniz domatesleri ilave edin. 
-Domatesler piştikten sonra ayrı bir kapta çırpılmış olan yumurtalar eklenir ve karıştırılarak pişirilir.
-Tuz ve biberi eklendikten sonra, haşlanan fasulyeler eklenerek 1-2 dakika pişirilir ve ocaktan alınır.
Afiyet olsun...

1338
0
0

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder