Translate

12 Eylül 2013 Perşembe

KOLAY SU BÖREĞİ

KOLAY SU BÖREĞİ |  görsel 1







         Allah Teala, yaşından ötürü bir ihtiyara saygı gösteren gence, yaşlılığında hizmet edecek kimseler lutfeder.
                                                                                                   Enes İbni Malik (R.a)
     Çok yoruldum bugün. Cam sildim, temizlik yaptım, kullanmadığım yorganları battaniyeleri havalandırdım. Birdeeee akşam oturup zeytinyağlı sarma yapıp buzluğa attım. Çok hamaratım çooook. Gurur duydum kendimle...
      Bu böreği çok sık yaparım. Dost Tv de bir zamanlar yayınlanan Nuriye Hanımın yemek programından öğrendim. Kime ikram ettiysem mutlaka tarifini de vermişimdir.
   Malzemeler
- 6 adet yufka
-4 yumurta
-1 sb sıvıyağ
-1.5 sb süt
-2 şişe maden suyu
-beyaz peynir
-maydonoz
   Hazırlanışı
-Yumurta,sıvıyağ,süt ve 1 şişe maden suyu bir kapta karıştırılır.
-Büyük fırın tepsisi yağlanır.Yufkanın bir tanesi fazla kısımları dışarı taşacak şekilde serilir.
-Karışımdan kepçeyle bol bol dökülür.
-2.yufka kırıştırılarak serilir.Yine sostan bolca dökülür.
-3.yufkaylada aynı işlem gerçekleştirildikten sonra,maydonozla karıştılmış beyaz peynir iyice yayılır.
-4.ve 5.yukalarda aralarına bolca sos dökülerek,kırıştırılıp serilir.En alttaki yufkanın dışarı taşan kısımları katlanır.
-6.yufka düzgünce serilip fazla kısımları diğer yufkaların altına gelecek şekilde katlanır.
-Börek dilimlenir.Kalan sosun içine 1 şişe maden suyu eklenir.İyice karıştırıldıktan sonra böreğin üzerine dökülür.
-Bu börek en az 5 saat bekletildikten sonra 180 derece fırında kızartılır.Acilse hemen pişirilir.Ama beklerse daha iyi sonuç verir.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder