Translate

12 Eylül 2013 Perşembe

VİŞNE REÇELİ 3 Eylül 2013

VİŞNE REÇELİ |  görsel 1
     Uyuyamıyorum. Günlerdir, haftalardır uyuyamıyorum. Uyku düzenim altüst oldu. Saat 2 gibi yattım. Sağa döndüm, sola döndüm olmadı. Kalkıp ütü yaptım, televizyon seyrettim, sanki gözlerim uykuya küstü. Saat 5 e geliyor. Sabah ezanını bekliyorum. Namazdan sonra uyurum inşaallah. Hazır uykum ve işim yokken bekleyen tariflerimi yazayım dedim.
     Memleketten gelirken kayınvalidemin bahçesinden topladığımız vişnelerle yaptım bu reçeli. Ben kahvaltıda çok aramam reçeli. Ama eşim bayılır. (Sadece vişne reçeline ) Yazıyorum tarifi bakın nasıl yapmışım...
Malzemeler
-1 kg vişne
-1 kg tozşeker
-2-3 damla limon suyu
Hazırlanışı
-Önce vişneler ayıklanıp yıkanır.  Çekirdekleri çıkarıldıktan sonra, 1 kg şeker üzerine boşaltılıp, mümkünse bir gece bekletilir. (Ben 2-3 saat beklettim.)
-Ocağa alınır, şeker eriyip kaynamaya başlayıncaya kadar pişirilir. Kaynayınca limon suyu eklenir.
-Eğer bol güneşli bir yerde yaşıyorsanız, ocaktan alıp güneşe koyun ve koyulaşıncaya kadar arasıra karıştırarak bekletin.
-Güneşte yapmayacaksanız ocakta kaynatmaya devam edin. 
-Kıvamın kontrolünü porselen bir tabağa bir damla koyup, akış hızının yavaşlamasına bakarak yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...
14
0
0

1 yorum:

  1. ellerinize sağlık biz azeriler genelde çayın yanında şeker olarak kullanırız,benim bloğumada beklerim
    http://meltemakgul.blogspot.com/

    YanıtlaSil