Translate

27 Ekim 2013 Pazar

MUZLU RULO PASTA


         Mümin kardeşinle münakaşa etme, O'nun hoşuna gitmeyecek şakalar yapma ve O'na yerine getiremeyeceğin bir söz verme.
                                                                                      Hadis-i Şerif

         Bekarken sürekli yaptığım bu pastayı evlendikten sonra bir kere bile yapmadım. Sebebini ben de bilmiyorum. Cuma günü gelen misafirlerime ne yapsam diye nette dolaşırken gözüme çarpan bu tarif  bana gençlik yıllarımı hatırlattı ve misafirlerime yapmaya karar verdim. Önce elmalı yapayım dedim, sonra cesaret edemedim. Bildiğim şekliyle yapmaya başladım son anda. Ama elmalı haliyle de denemek isterim ilerde.

Malzemeler
Keki için

  • 4 yumurta
  • 1 sb şeker
  • 1 fincan süt (Türk kahvesi fincanı)
  • 1 pk vanilya
  • 1 pk k.tozu
  • 1.5 sb un

Krema için

  • 3 sb süt
  • 3 yk un (tepeleme olmasın)
  • 3 yk nişasta (tepeleme olmasın)
  • 1 sb dan 2 parmak eksik şeker
  • 1 yumurta sarısı (ben hepsini kullandım)
  • 1 pk vanilya
  • 2 adet muz
Üzerine 

  • Pudra şekeri
Hazırlanışı

  • Yumurta ve şekeri mikserde köpürünceye kadar 5 dakika karıştırın.
  • Diğer malzemeleri ekleyip kek hamurunu oluşturarak, yağlı kağıt serilmiş büyük boy fırın tepsisine ince bir tabaka halinde yayın. 
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında pembeleşinceye kadar pişirin.(Çok kızarmasın, rulo yaparken kırılır.)
  • Krema malzemelerini bir tencerede karıştırarak pişirin.Koyulaşıp göz göz kaynayınca altını kapatın ve soğutun.
  • Pişen keki fırından alıp temiz bir bez üzerine ters çevirin ve hemen rulo yapın.(Çok sıkı sarmayın.)
  • Bekletmeden açıp kremayı sürdükten sonra muzları koyarak katlayın ve aliminyum folyoya sarıp kaldırın.
  • Pastanız soğuduktan sonra üzerine pudra şekeri serperek ince dilimler halinde servis yapın.
  • Dilerseniz üzerine çikolata sos dökebilirsiniz.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder