Translate

7 Ekim 2013 Pazartesi

ŞEFTALİLİ MUHALLEBİ


''Hiç bir günde yapılan salih amel Allahü Teala'ya Zilhicce ayının ilk on gününde yapılan salih amelden daha sevimli olamaz.''
                                                                                   ( Hadis-i Şerif, Sünen-i Tirmizi )
        Merhaba arkadaşlar.Yeni haftanın hepimize huzur ve mutluluk getirmesi dileği ile haftanın ilk tarifine geçiyorum. Aslında bu tatlıyı evde bolca buluna ve bir türlü tüketemediğimiz elmaları nasıl değerlendiririm diye düşünürken buldum. Tatlıyı elmalı yapmaya karar verdim.Ama buzdolabını açtığımda bana bakan 3 adet buruşmuş şeftaliyi görünce, elmalar biraz daha dayanabilir.Önce bu şeftalileri kurtarayım dedim ve bu güzel tatlı çıktı ortaya. Haydi Bismillah.

Malzemeler

  • 1 lt süt
  • 5 yk silme nişasta
  • 1 sb dan 2 parmak eksik şeker
  • 1 yumurta sarısı (ben hepsini koydum)
  • 1 pk vanilya
Üzeri için

  • 3 adet şeftali
  • 3 yk şeker
  • 2 yk su
Hazırlanışı

  • Önce şeftalileri rondodan geçirip şeker ve su ile bir tencerede kaynatıp soğumaya bırakıyoruz.
  • Başka bir tencerede muhallebi malzemelerini karıştırıp kaynayıncaya kadar karıştırarak pişiriyoruz.
  • Kaynayıp koyulaşınca ocağın altına kapatıp, muhallebiyi kaselere bölüyoruz.
  • Biraz ılınıp üzeri kaymak tutunca, şeftali sosundan üzerlerine 2 şer kaşık koyuyoruz.
  • Buzdolabında soğutulduktan sonra servis yapıyoruz.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder