Translate

25 Ekim 2013 Cuma

HINGEL


          "Yâ Rabb, benim hatâlarımı, bilmeden yapdıklarımı, işimde aşırı gitmemi, ve Senin benden çok iyi bildiğin hallerimi mağfiret eyle. Allah'ım,benim latifeleşmelerimi, ciddiyet hallerimi, hatâen ve kasden yaptıklarımı ve bende olan her şeyimi ma ğfiret eyle!” Amin

        Bu mübarek cuma gecesinde, Rabbimin hayrı bereketi ve rahmeti üzerinize olsun sevgili arkadaşlar. Bu gece tarifimi biraz geciktirdim. Çünkü yarın gelecek olan misafirlerim için hazırlık yaptım. Kolay su böreği ve muzlu rulo pasta yaptım.Yarın da zeytinyağlı kuru biber dolması yapmayı düşünüyorum. Eskiden olsa en az 5 çeşit ikram çıkarırdım. Ama bunun yanlış olduğunun farkına vardım Elhamdülillah. Misafirim geleceği zaman bir gün evvelden akşama kadar kendimi helak ederdim. Eeee böyle olunca misafir ağırlamak da güçleşiyor tabii. İsraf boyutu da bir başka problem.Önemli olan birlikte zaman geçirmek, tatlı tatlı muhabbet etmek değil mi?
      Bugün çok lezzetli olan yöresel bir tarif eklemek istedim. Sivasta yaşarken annem yapardı bu tür yemekleri. Gurbette her istediğinde annen olmuyor yanında tabii:( Çocuklarında benimde arasıra canımız çekiyor baktım ki. Bir deneyelim belki olur dedim. Birkaç kez tutturamadım. Annem kadar olmasa da şimdi yapıyorum çok şükür.Fotoğrafı akşam çektim. O yüzden kusura bakmayın pek net çıkmadı. Yine de bu güzel lezzeti paylaşmak istedim...

Malzemeler
Hamuru için

  • un
  • tuz
  • su
İçine

  • haşlanmış patates
  • tuz
  • pul biber
Üzerine

  • 2 yk tereyağı
  • yarım çb sıvıyağ
Hazırlanışı

  • İstediğiniz miktarda unu tuzlu su ile yoğurup sert bir hamur elde edin. Hamuru iyice yoğurun. Bezelere ayırın.
  • Hamuru mantı hamuru kalınlığında açın. Mantıdan daha büyük kareler halinde kesin.
  • Haşlanmış patatesin içine tuz ve pul biberi ekleyip iyice karıştırın.
  • Kestiğiniz karelerin içine papates koyup muska şeklinde kapatın. 
  • yaptığınız hıngelleri tepsinin içine sereceğiniz temiz bir bezin üzerine birbirine değmeyecek şekilde dizin.
  • Geniş bir tencerede kaynamış olan suyun içine hıngelleri atın. Yumuşayıncaya kadar kaynatın.
  • Pişince kevgirden geçirip geniş bir tepsiye alın.
  • Tavaya koyduğunuz tereyağ ve sıvıyağı iyice eritip köpük köpük olunca hıngellerin üzerine dökün.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder