Translate

28 Kasım 2013 Perşembe

KAKAOLU MUHALLEBİLİ RULO


Mazlum kendisine haksızlık edene o kadar çok beddua eder ki, onunla dengeye gelir. Sonra haksızlık edenin onda hakkı kalır ve kıyamet gününde ondan ister.
                                                                                                Hadis-i Şerif

Merhaba arkadaşlar. Hepinize huzur dolu bir akşam diliyorum. Evdeki bilgisayarlarda sorun çıktığı için sayfamla fazla ilgilenemedim.Neyse ki tarif ekleyip bir şeyler paylaşacak kadar düzeldi.

Buralarda doğum yapan kadının kırkı çıkınca bebeği ile birlikte ev ziyaretlerine gitme adetleri varmış.
Yeni doğum yapan komşum da bu adeti yerine getiriyor bu aralar. Pazartesi yan komşuda dün de bendeydi. Şunu farkettim ki ben hiç değişmemişim. Merak ettiniz tabi değişmeyen şeyin ne olduğunu.

Çocukluğumdan beri nedendir bilinmez kadınların toplanıp yaptıkları günlerden ve toplantılardan nefret ettim. Çok mecbur kalmadıkça katılmadım.O toplantılarda yapılan boş konuşmalar ve malayani şeyler beni hep rahatsız etti. Pazartesi günü de komşum hadi sende gel deyip çağırınca ayıp olmasın diye gittiğim komşu oturmasında bir ara nefes alamadığımı hissettim. Lüzumsuz ne varsa konuşuldu, ne kadar boş ve mahrem şey varsa ağza alındı vs...Bu toplantılardan hala nefret ettiğimi farkettim.

Allahım vaktimi malayani şeylerle geçirmekten sana sığınırım...

Yıllar önce defterimi kaydettiğim bu tarifi denedim çok şükür. Oğlumdan ve komşu kızından tam not aldı. Bir dilim verdiğim komşunun kızı o kadar beğenmiş ki annesi 10 dakika sonra tarif istemeye geldi. EEEE daha ne deyim denerseniz sizde görürsünüz...

Malzemeler

  • 1 kg süt
  • 5 yk un (tepeleme)
  • 6 yk şeker
  • 4 yk kakao
  • 1 pk vanilya
  • 1 sb süt
  • 1 pk krem şanti
  • 1 pk hindistan cevizi
Hazırlanışı

  • Büyük boy dikdörtgen tepsinin altına aliminyum folyo serilir, üzerine bol hindistan cevizi serpilir.
  • 1 kg süt, un,şeker,kakao ve vanilya tencerede koyulaşıncaya kadar pişirilir, kaynayınca ocaktan alınır.
  • Mikserden geçirildikten sonra tepsiye eşit şekilde yayılır. Soğumaya bırakılır.
  • Soğuyan muhallebinin üstüne 1 bardak süt ile hazırlanmış olan krem şanti sürülür. 1 saat dolapta bekletilir.
  • Dolaptan çıkan tatlıyı folyonun yardımıyla rulo yapalım ve bir süre dinlendirdikten sonra servis yapalım.
  • ( Buzdolabında ne kadar beklerse o kadar kıvamı güzel olur.)
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder