Translate

7 Kasım 2013 Perşembe

ŞİFA ÇORBASI

       

         Ey inananlar! Bir topluluk, diğerini alaya almasın; belki onlar kendilerinden daha iyidirler.
                                                                                                    (49/Hucurat/11)


       9 yıl önceydi.İlk çocuğumu dünyaya getirmiştim. 2.gün kapı çaldı. Kapıya bakmaya giden kayınvalidem kocaman bir tabak çorba ile içeri geldi. Ev sahibim Neriman teyze bana çorba getirmişti. Belki de hayatımda yediğim en lezzetli çorbaydı. Daha sonra çorbayı nasıl yaptığını sorduğumda '' kırmızımercimek, karamercimek,nohut vs...hepsinden goyiyrım'' dedi. Maaşallah çok hamarat bir kadındı Neriman teyzem. Çok da yardım sever bir kadındı. Annemlerle mesafem çok uzak olduğundan ne zaman yardıma ihtiyacım olsa koşar gelirdi Allah razı olsun.

      Çorbanın adını bilmiyorum. Belli ki onun uydurma tariflerinden biriydi. Ben birkaç değişiklik yaptım ve şifa çorbası dedim adına. Tam bir vitamin deposu. 

Malzemeler

  • 1 çb kırmızı mercimek (büyük boy)
  • yarım çb yeşil mercimek
  • yarım çb pirinç
  • yarım çb önceden ıslanmış nohut
  • 1 adet kurusoğan
  • 1 adet küçük patates
  • 1 adet sivri biber
  • 1 adet domates
  • 1 adet havuç
  • 1 tk nane
  • 1 çk pul biber, karabiber
  • tuz
  • 2 lt etsuyu
  • yarım çb sıvıyağ
Hazırlanışı

  • Mercimekler, pirinç ve nohut yıkanıp süzülür.
  • Sebzeler soyulup küp küp doğranır ve bütün malzemeler sıvıyağda kısa süre çevrilir.
  • Baharat, tuz ve et suyu ilave edilir ve düdüklü tencerenin kapağı kapatılır.
  • Kaynamaya başladıktan sonra 10 dakika pişirilir ve ocağın altı kapatılır.
  • Düdüklü tencerenin havası çıktıktan sonra, kapağı açılır ve blenderdan geçirilir.
  • Arzuya göre üzerine yağda kızdırılmış kırmızı biber dökülerek servis yapılır.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder