Translate

30 Kasım 2013 Cumartesi

TAVUKLU SEBZE YEMEĞİ


Hz. Ebubekir (r.a.), gereksiz konuşmalardan kaçınmak için ağzına taş koyardı ve dilini göstererek; '' bütün makamları elde etmemi sağlayan şey işte budur'' derdi.

    Merhaba arkadaşlar. Hepinize güzel bir hafta sonu geçirmenizi diliyorum. Bu günlerde okuduğum kitabın etkisiyle kendimi hayli sorgulamaya başladım. Ne konuşuyorum, kimleri çekiştiriyorum, üzerime vazife olmadığı halde nelere burnumu sokuyorum....Sadece kendime değil çevremede bakıyorum. Ne kadar boş işlerle uğraşıp, ne kadar boş şeylerle dilimizi ve gönlümüzü meşgul ediyoruz. Sanki Allah Kur'an-ı Kerimi bize göndermemiş, sanki dedikoduyu ve malayaniyi bizlere yasaklamamış gibi pervasızca kendimizdeki kusurları görmeyip, insanları nasılda acımasızca yerden yere vuruşumuzu seyrediyorum. Falanca ne kadar da çok geziyor, ....hiç temizlik yapmıyor, akşama kadar oturup geziyor,.....sürekli temizlik yapıp her ay halı yıkıyor,....evinden hiç çıkmıyor psikolojik rahatsızlığı mı var acaba vs........

     Bize ne!!!!!!!Biz oturup kendi kusurlarımızı düşünüp, kendimizi düzeltmeye çalışsak, Rabbimize layık kul olma yolunda ilerleme gayesinde olsak görebilir miyiz başkalarının ne yaptığını. Ayrıca görsek bize ne...

RABBİM HEPİMİZE AKIL FİKİR VERSİN......

    Bugünkü tarifimi evde bulunan malzemeleri karıştırarak yaptım. Yapanlar vardır, ama ben ilkkez yaptım ve çok beğendik. Tavuklu kebap gibi birşey çıktı ortaya. Tüm tavuk aldığımda göğsünü bu tür yemeklerde değerlendirmeyi seviyorum. Şimdi tarifime geçiyorum.

Malzemeler

  • 1 adet tavuk göğsü
  • 3 patlıcan
  • 1 adet büyük boy patates
  • 2 domates
  • 1 kuru soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 2-3 sivri biber
  • yarım çb sıvıyağ
  • 1 sb sıvıyağ (kızartmak için)
  • 1 yk salça
  • 1 çk pul biber, karabiber,kimyon
  • tuz
  • 1 sb su
Hazırlanışı

  • Patlıcanlar alacalı soyulup küp küp doğranır ve tuzlu suda 1 saat bekletilir.
  • Süzülüp kurutulduktan sonra, sıvıyağda küp küp doğranmış patateslerle birlikte kızartılır.
  • Tavuk göğsü kuşbaşı doğranır, yarım çb sıvıyağda bir miktar sotelenerek 1 çb su eklenir ve pişmeye bırakılır.
  • Tavuklar suyunu çekmeye yakın baharatlar eklenir, iyice harmanlandıktan sonra doğranmış soğan, sarımsak ve sivri biberler ilave edilir.
  • Soğanlar pembeleşince doğranmış domatesler eklenir.
  • Yumuşayan domateslerin üzerine salça ilavesi yapılıp iyice karıştıktan sonra 1 sb su eklenir. Karışım 2 dakika pişmeye bırakılır.
  • Kaynayan yemeğimize kızarttığımız sebzeleri ekledikten 5 dakika sonra ocağın altı kapatılır.
  • ( Sebzeler eklendikten sonra suyun az geldiğini düşünürseniz sıcak su ekleyebilirsiniz.)
Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. eline sağlık sebze ve tavuk eti nefis oluyor
    afiyetle

    YanıtlaSil