Translate

19 Aralık 2013 Perşembe

HAVUÇLU CEVİZLİ KEK


Söz gelimi; kim (Allah için) karşılıksız verir ve Allah'a muhtaç olduğunun bilinciyle hareket ederse; ve daha güzeliyle (ödüllendirileceğine) inanırsa; işte ona rahatlık ve mutluluğun zirvesine götüren yolu kolaylaştırırız.
                                                                                             Leyl Suresi / 5-6-7

Uzun zamandır kek yapmadığımı farkettim. Hazır evde de ziyan olmasından korktuğum havuçlarım da varken, yıllardır yapmadığım havuçlu kekimden yapmak istedim. Her şeyi hazırladım, çırptım, yeni alıp hiç kullanmadığım silikon kalıbıma döktüm, fırına verdim ve beklemeye başladım. Önce mis gibi kokular gelmeye başladı. Sonra yanık kokmaya...Eeeeeee daha 20 dakika bile olmadı. Baktım ki kekimin üstü yanmış. Çıkarsam içi hamur, bıraksam yanıyor. Üstüne aliminyum folyo serip başladım beklemeye. Çıkardığımda ortası iyiydi ama kenarları yandı. Bu da kurtarabildiğim kadarı. Neyse idare edin artık. Mutfakta olur böyle şeyler, dimi:)))

Malzemeler

  • 3 yumurta
  • 1 sb şeker
  • 1 sb dan 2 parmak eksik sıvıyağ
  • 1 sb iri kıyılmış ceviz
  • 2 sb rendelenmiş havuç
  • 1 pk vanilya, k.tozu
  • 1 çk tarçın
  • 1 çb damla çikolata
  • un
Hazırlanışı

  • Yumurta ve şeker kar gibi oluncaya kadar çırpılır.
  • Sıvıyağ, vanilya, tarçın, havuç ve ceviz eklenir.
  • Un ve k.tozu ilave edilir. Parça çikolata eklenip kaşık ile karıştırılır. Yağlanmış kalıba boşaltılır.
  • 180 derece fırında 40-45 dakika pişirilir.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder