Translate

11 Aralık 2013 Çarşamba

PRATİK DOĞUM GÜNÜ PASTAMIZ


KALEM SURESİ
34- Şu bir gerçek ki, takva sahipleri için Rableri katında sonsuz nimetlerle dolu cennetler vardır.
35- Ne yani, kayıtsız şartsız Bize teslim olanları suçlularla bir mi tutsaydık?

Merhaba arkadaşlar. Son yayınladığım tarifin tarihine bakınca 1 haftadır çok tembellik ettiğimi farkettim. Havalar soğuyalı mutfağa girmek istemiyor canım. Hele bugün, geceden beri öyle bir rüzgar esiyor ki evleri kökünden sökecek diye korkuyorum doğrusu. Balkonumda ne var, ne yok kaldırıp atmış. Ne çamaşır sepetim, ne temizlik kovam, ne küçücük menekşem yok ortada, izi bile yok.
   
Bu hafta oğullarıma doğum günü pastası yaptım. İkisinin doğum günleri arasında 1 ay olunca ortada birleştirdik. Bir tane pasta yapıp, mumları ikisine ayrı ayrı üfletiyoruz olup bitiyor. Çocuklar büyüdükçe bu doğum günü olayı iyice angarya haline gelmeye başladı. Açıkçası dini hükmünün ne olduğunu bilmiyorum, ama sanırım caiz değil. Çocuklar büyüdükçe onlara bunu uygun bir dille anlatıp son vermek gerek diye düşünüyorum.

Malzemeler

  • 1 adet kakaolu hazı pandispanya
  • 5 sb süt
  • 5 yk un (tepeleme)
  • 6 yk şeker
  • 1 pk vanilya
  • 1 sb ılık su
  • 1 pk fındıklı nescafe
Arası için

  • 2 adet muz
  • 1 çb damla çikolata
Hazırlanışı

  • Süt, un, şeker ve vanilyayı karıştırıp muhallebi kıvamına gelene kadar pişiriyoruz.
  • 1 sb su ile nescafe karıştırılarak pandispanyanın alt katı ıslatılır.
  • Soğuyup mikserden geçirilmiş olan kremanın bir kısmı üzerine sürülür.
  • Damla çikolata serpilir ve dilimlenen muzlar yerleştirilir.
  • Üzerine tekrar krema sürülür. Arasına sürülecek krema bol olmalı.
  • Pandispanyanın üst kısmı nescafe ile ıslatılır ve pastanın üzerine kapatılır.
  • Kalan kremayla pastanın her yeri kapatılır. Üzeri süslenir.
  • ( Ben kakaolu krem şanti ile süslemeler yapıp aralarına çikolata rendeledim.)
  • Pastanız 2-3 saat dinlendirildikten sonra servise hazır.
Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder