Translate

5 Şubat 2014 Çarşamba

MAYASIZ POĞAÇA




EN'AM SURESİ
106- Sen Rabbinden sana vahyedilene uy -O'ndan başka ilah yoktur- ve başkalarına ilahlık yakıştıranlardan yüz çevir!

107- Eğer Allah (aksini) dileseydi, onlar (Allah'a rağmen) şirk koşamazlardı. Ne Biz seni onlara muhafız yaptık, ne de sen onları korumakla yükümlüsün.






























Merhaba arkadaşlar. Uzuuunca bir aradan sonra güzel bir tarifle geldim sayfama. Kış geldiğinden beri eski performansıma bir türlü dönemediğimin farkındayım. Hava soğuk, günler kısa, yeni tarifler denemeye üşeniyorum vs... bir sürü bahanem var. Tabi bunlar sadece bahane, asıl mesele tembellik galiba:))
Okulların kapanmasıyla küçük oğlumla eşim Sivas'a gidince, büyük oğlumla evde yalnız kaldık ve bu fırsatı iyi değerlendirdik diye düşünüyorum. Önce Sivaslı hanımları ağırladım evimde. Ogünden sonra da sabah kahvaltıyı yapar yapmaz soluğu dışarda aldık. Yapmak isteyip de ertelediğimiz her şeyi yaptık oğlumla. Alış veriş, arkadaş ziyareti, ev gezmesi vs....Çok iyi geldi bu tatil bize, epeyce deşarj oldum. Ara sıra her şeyi boşlayıp biraz kendine vakit ayırmalı insan.
Bu gün kıyır kıyır bir poğaça tarifi paylaşmak istedim.Ben kabartma tozu koymayı unuttum, ama         böyle de güzel oldu. Denemenizi tavsiye ederim...

Malzemeler

  • 150 gr tereyağ ya da margarin (yumuşak)
  • 1 çb sıvı yağ
  • 1 çb yoğurt
  • 2 yumurta (birinin sarısı üstüne)
  • 1 tk tuz
  • 1 pk k.tozu
  • 4 sb un
Üzerine 

  • susam
İçine

  • Peynir
Hazırlanışı

  • Malzemeleri karıştırıp, yumuşak bir hamur elde edin. Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp içini oyarak peynir koyup kapatın.
  • Yağlı kağıt üzerine dizip, yumurta sarısı sürüp, susam serperek 180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirin.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder