Translate

26 Şubat 2014 Çarşamba

NOHUTLU KEREVİZ YEMEĞİ



Bahar geldi çok şükür. Baharla birlikte bana da canlılık geldi. Baharda doğmuş biri olarak bu mevsimi çok severim. Duygularımı çok yoğun yaşarım ilkbaharda. Memleketimi özlerim mesela. Burnumda tüter her yeri. İnsanın kendi toprağı her şeye rağmen bir başkadır. Hele de anası, babası ve sevdikleri ordaysa...

Evet itiraf ediyorum ki kışın tembellik ettim. Yazın olduğu kadar tarif yayınlayamadım. Soğuk mutfağa girip de farklı yemekler, tatlılar, pastalar denemeye üşendim açıkçası. Ama  eski canlılığıma kavuştum inşaalah. Yeni tariflerimde devam edeceğim.
Bir Sivaslı olarak kerevizi bilmeyiz,çok mutfağımıza girmez. Adını bilirdim, ama kendisiyle burda tanıştım birebir. Bir iki salata denemem oldu ama yemeğini ilk defa yaptım. Birazda çekindim pişirirken. Malum kerevizle ilgili pek hoş şeyler anlatılmaz. Çocuklar asla yemiyor, pişerken çok kötü kokuyor vs...Ama anladım ki denemeden karar vermemek lazım. Çok lezzetli bir yemek oldu. Pişerken de öyle kötü kokular çıkmadı. Neyse lafı uzatmadan tarife geçelim.

Malzemeler
  • 1 orta boy kereviz
  • 1 orta boy havuç
  • 1 kuru soğan
  • 1 sb haşlanmış nohut
  • 1 yk salça
  • yarım çb sıvıyağ
  • su
  • tuz
Hazırlanışı
  • Kereviz soyulur, uzun dalları ile birlikte doğranır. Havuçda aynı şekilde soyularak ufak ufak doğranır.
  • Sıvı yağda soğanlar sotelenir, salçası eklenir. Kereviz ve havuçlar ilave edilip karıştırılır.
  • Tuz ve kaynar suyu eklenir, kaynamaya başlayınca nohutlar tencereye alınır. (Suyu malzemelerin 2 parmak üzerinde olacak şekilde)
  • Kereviz ve havuçların piştiğinden emin olunca yemek ocaktan alınır.
  • 5 dakika dinlendirildikten sonra servis edilir.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder