Translate

10 Mart 2014 Pazartesi

ISPANAKLI EKŞİLİ KÖFTE


Bu aralar köfteli yemeklere sardım. Bir iki denemeden sonra bulgur köftesi ile yapılan yemeklerin çok lezzetli olduğunu farkettim ve başladım nette araştırmaya. ooooooo öyle çok tarif var ki bu köfte ile yapılan, bundan sonra sık sık köfteli yemekler göreceksiniz sayfamda İnşaAllah...

Malzemeler

Köfte için

  • 2 sb ince bulgur (köftelik)
  • 1.5 tk tuz
  • ılık su
  • 5 yk un
Diğer Malzemeler
  • 2 soğan
  • 1 çb yeşil mercimek
  • 1 yk erik ekşisi (bende yoktu nar ekşisi kullandım)
  • 300-350 gr kadar ıspanak
  • 2 yk salça
  • sıvıyağ
  • tuz
  • su

Hazırlanışı

  • Önce bulgura tuz atıp ılık su ile kısır ıslatır gibi ıslatın. Ağzını kapatıp yumuşamasını bekleyin.
  • Yumuşayan bulgura 5 yk un iyice harmanlanır ve su eklenerek yoğurulur. Macun kıvamına gelince küçük bilyeler halinde köfteler yapıp yuvarlayın.
  • Diğer tarafta küp küp doğranmış soğanlar bir tencerede sıvıyağda kavrulur, pembeleşince salçası ve suyu eklenerek kaynaması beklenir.
  • Kaynayan suya ayıklanıp yıkanan mercimekler ilave edilir.
  • Mercimekler tam pişmeden köfteler, doğranmış ıspanak, tuz ve nar ekşisi eklenir.
  • Yemeğin piştiğinden emin olunca ocağın altı kapatılır.
  • 1 saat dinlendikten sonra servis edilir.
Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. bu yemek bildiğim kadarıyla Malatya nın..Annem sıkça yapar. Ben de yaparım.Patlıcanlı da yaparız. Nefis olur. Ellerinize sağlık.
    Şeniz

    YanıtlaSil