Translate

12 Mart 2014 Çarşamba

LABNELİ POĞAÇA


  



Uzun zamandır poğaça yapmıyordum. Eşim hamur işi asla yemez. Çocuklarım da genelde yaş pasta, tatlı türü şeylerden hoşlanırlar. Eeeeee  hal böyle olunca yaptığım poğaçalar da bana kalır haliyle. Tabi aldığım kilolar da:)) Nerden esti bilmiyorum. Bugün poğaça türü bir şeyler yapmak istedim. Yaptığım araştırmadan sonra Cahide  Hanımın sitesinde gördüğüm bu tarif dikkatimi çekti. Malzemeler de bana uygun olunca sıvadım kolları...Sonuç mu? Ben hayatımda bu kadar lezzetli bir ev poğaçası yapmadım da yemedim de. Fırından çıkınca tam 4 tane yedim. Hiç hamur işi yemeyen eşim bile çoook beğendi. Mutlaka deneyin derim....


Malzemeler

  • 150 gr labne 
  • 2 sb ılık süt
  • 1 sb dan 1 parmak eksik sıvıyağ
  • 2 yumurta (birinin sarısı üstüne)
  • 2 yk şeker
  • 1.5 tk tuz
  • 1 pk instant maya 
  • un
İçine
  • 1 kase lor peyniri
  • beyaz peynir
  • 1 tutam maydanoz

Hazırlanışı

  • Un dışındaki malzemeleri iyice karıştırın.
  • Unu ekledikten sonra 10 dakika boyunca iyice yoğurun ve ılık bir ortamda mayalanmaya bırakın.
  • Kabaran hamuru tekrar yoğurup içindeki hava kabarcıklarının çıkmasını sağlayın.
  • Küçük parçalar koparıp, yağladığınız elinizin içinde açıp arasına peynir koyup kapatın.
  • Yağlı tepsiye dizdikten sonra yarım saat kadar dinlendirip, üzerine yumurta sarısı sürerek 180 derece fırında üzerleri kızarıncaya kadar pişirin.
Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Ellerinize saglik, afiyet olsun,

    YanıtlaSil
  2. görüntü anlatıyor her şeyi çook nefis olmuşlar içine lor konmasa bile olur :)))

    YanıtlaSil