Translate

17 Mart 2014 Pazartesi

YUFKALI PİZZA




Çok kolay ve çoook lezzetli bir tarifim var bu gün. Cahide Hanım'ın sitesinde rastladım bu lezzetli pizzaya.  Okuldan gelen çocuklarım için hazırladım, onlar da bayıla bayıla yediler. Benim iştahsız çocuklarımın bile beğendiği bir tarif olduğunu özellikle belirtmek istedim:) Yalnız çok doyurucu olmuyor, malzemeyi 2 katına çıkarıp büyük boy tepside yapabilirsiniz.

Malzemeler
  • 2 yufka
  • 1 çb süt
  • 3 yk sıvıyağ
Salçalı sos
  • 1 çk salça
  • 1 diş sarımsak
  • 1 yk su
  • 1 tutam kekik (arzuya göre)
Üzerine
  • sucuk
  • mantar
  • kaşar
  • 2 domates
  • 2 biber
  • sosis
  • mısır
Hazırlanışı
  • Küçük boy tepsinin dibini yağlayın. Yufkanın birini yayın, dışarda kalan parçaları içe doğru katlayın.
  • Süt ve sıvıyağ ile hazırladığınız sosun 2/3 si ile ıslatın.
  • Diğer yufkayı da aynı şekilde üstüne yayın ve soslayarak dışarda kalan parçaları ortaya toparlayın. Bütün sosu dökün.
  • Salçalı sos için ezilmiş sarımsak ve diğer malzemeleri karıştırıp, karışımı yufkaların üzerine elinizle yayın.
  • Üzerine rendelenmiş kaşar yaydığınız pizzalara istediğiniz malzemeleri ekleyin. Fırına verin.
  • Yufkaların kenarları kızardıktan sonra fırından alın, üzerine tekrar kaşar serpin ve 2 dakika fırında bekletin.
  • Fırından çıkan pizzanızı 5 dakika dinlendirdikten sonra servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...


6 yorum:

  1. ellerine sağlık canım. nefis renkler harika iştah açıcı

    YanıtlaSil
  2. Hülya hanim ellerinize saglik, görüntüsü yetiyor, lezzetini anlatmaya, ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  3. Benim aklımdan da geciyordu yufkalı pizza :) Ellerinize sağlık :) Benim oglum da (20 aylık) yemek yemiyor :(
    Ne yapacağımı şaşırıyorum :(

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık enfes görünüyor..Nazo

    YanıtlaSil
  5. Zor zamanların kurtarıcısı nefis bir tarif... Bizim evde de sık sık yapılırdı ama diyet durumları biraz ara verdik.

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım bloğunu takibe aldım canım bende beklerim sevgiler..

    YanıtlaSil