Translate

9 Nisan 2014 Çarşamba

ARAP KÖFTESİ


Fellah köftesini çok severim. En son yediğimde turp cacığı ile karıştırıp tadına doyamadığım köftenin böyle bir tarifi olduğunu da görünce hemen denemek istedim. Önce komşuma tarif ettim. Öğlen yemeğinde dükkana götürdüğünü ve çok rağbet gördüğünü söyleyince, artık arayı uzatmadan yapayım dedim. Bakalım nasıl yapmışım...

Malzemeler

  • 1 bağ pazı
  • 1 kuru soğan
  • 1/2 çb sıvıyağ
  • tuz
  • 1 kase yoğurt
  • 2 diş sarımsak
Köftesi için
  • 2 sb köftelik bulgur
  • 1 sb sıcak su
  • 2 yk un
  • 1 yumurta
  • tuz
Sosu için
  • 1 büyük soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 çb sıvıyağ
  • 1 yk (dolu) salça
  • tuz
  • 1 çk pul biber
  • 1 tk nane
Hazırlanışı

  • Köftelik bulguru tuz ve sıcak su ile karıştırıp, yumuşaması beklenir.
  • Yumuşayan bulgurun içine 2 yk un eklenip iyice harmanlanır ve ılık su eklenerek yoğurulur.
  • En son yumurta kırılır ve tekrar yoğurulur. Bilye büyüklüğünde köfteler yapılır.
  • Diğer tarafta pazılar yıkanıp doğranır, tencerede kavrulan soğanların içinde suyunu iyice çekene kadar pişirilir. Tuz eklenip soğumaya bırakılır.
  • Soğuyan pazı sarımsaklı yoğurtla karıştırılır. Geniş bir servis tabağına alınır.
  • Tuzlu kaynar su içinde pişirilen köfteler, ılındıktan sonra pazıların üzerine yayılır.
  • Sosu için bir tavada soğan, sarımsak ve sıvıyağ iyice sotelenir. 
  • Salça eklenip iyice ezilir. Tuz ve baharatlar eklenir, köftelerin üzerinde gezdirilir.
Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Çok güzel olur bu köfte .. bende ıspanaklı yapıyorum. HATAYlı arkadaşımdan öğrenmiştim. Ellerine sağlık.. Afiyetle..

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sagilk, cok güzel olmus, ispanaklisini bende hic denemedim, eminim oda cok güzel olur

    YanıtlaSil