Translate

28 Nisan 2014 Pazartesi

BÜLBÜL KONAĞI


Bir hafta daha bitti, yine yeni bir hafta başlıyor. Günler, haftalar, aylar hızla birbirini kovalıyor. Ne yazık ki hiç birimiz geçen vakti istediğimiz gibi değerlendiremiyoruz. Çünkü vaktin nasıl geçtiğinin farkına bile varamıyoruz. Asıl vazifemizin Allah'a kulluk olduğunu çoktan unuttuk bile. O kadar ki dünya işlerinden fırsat bulup da namazlarımızı arada derede, çarçabuk ve anlamsız kılar olduk. Çok şükür 3 aylara ulaştık. Rabbim bu mübarek ayları hakkını vererek geçirmeyi, ibadetlerimizi çoğaltmayı ve kulluk şuurumuzu arttırmayı  nasibetsin inşaAllah. 

Hafta sonu çok sevdiğim hemşehrilerimi ağırladım evimde. Hep birlikte hıngel yaptık ve afiyetle yedik. İnsanın gurbette, kendi memleketinden sevdiği kişilerin olması kadar güzel bir şey olamaz herhalde.

Çocuklarım evdeyken nerdeyse evin altı üstüne geliyor. Pazartesi sabah onları okula gönderdiğimde ev resmen savaş alanı gibi oluyor. O kadar çok işim var ki nerden başlayacağımı bilemiyorum. Bu tatlıyı misafirlerim için yaptım. Ben çok beğendim. Baklava açmayı bilmeyen hanımlar için güzel bir bayram tatlısı olabilir. Lafı çok uzattım galiba. Haydi tarife geçelim...

Malzemeler
  • 125 gr tereyağı
  • 1 çb sıvıyağ
  • 1 çb yoğurt
  • 2 yumurta (birinin sarısı üstüne)
  • 1 çb irmik
  • 1 çb pudra şekeri
  • 1fiske tuz
  • 1 pk vanilya
  • yarım pk k.tozu
  • un
Şerbeti için
  • 3 sb su
  • 3.5 sb şeker
  • yarım limon suyu
Üstüne
  • 1 sb çekilmiş ceviz ya da fındık
Hazırlanışı
  • Hamur malzemelerini karıştırıp ele yapışmayacak, yumuşak bir hamur elde ediyoruz.
  • Merdane yardımıyla yarım cm kalınlığında açtığımız hamurumuzdan su bardağı ve çay bardağı yardımıyla şekiller çıkartıp üst üste koyuyoruz. ( Ben evdeki 500 ml su bardağını ve en küçük çay bardağını kullandım. Sizin elinizde başka şekiller varsa onlarla da yapabilirsiniz.)
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp fırında 180 derecede pişiriyoruz.
  • Diğer tarafta su ve şekeri bir tencerede kaynatmaya başlıyoruz.
  • 5 dakika kaynadıktan sonra, limon suyunu ekleyip 2-3 dakika daha kaynatıp ocaktan alıyoruz.
  • Ilık tatlıları sıcak şerbete batırıp 1 dakika beklettikten sonra, tepsiye diziyoruz ve kalan şerbeti tatlılarımızın üstüne döküyoruz.
  • 3-4 saat beklettikten sonra, ceviz ile servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...

1 yorum:

  1. Sendemi çerkezdin. Hingel yaptık diyince :) Afiyetle yensin. İnşallah mubarek günlerde gelir geçer sağlıkla.
    Tatlıda pek güzel olmuş.

    YanıtlaSil