Translate

29 Nisan 2014 Salı

REYHAN ŞERBETİ


Havaların ısınmasıyla birlikte, artan sıvı ihtiyacımızı gidermek için farklı içecek tarifleri denemeye başladım. Antalya sıcağı malum. Evime uzun zamandır gazlı içecek ve hazır meyve suyu sokmuyorum. İçecek hiçbir şey yoksa bile, evde yaptığım yoğurdumdan ayran yapıp içiriyorum ev halkına. Dışarda satılan içeceklerin çoğuna savaş açmış durumdayım. Eeee hal böyle olunca kendi içeceğimizi kendim yapmalıyım tabi. Uzun zaman önce Cahide Hanım'ın sitesinde reyhan şerbeti görmüştüm. Pazara gittiğimde yeşillik alırken reyhanları görünce şerbet yapmak geldi aklıma. İlk birkaç yudumda keskin reyhan kokusu hissediyorsunuz. Lakin kokuya alıştıktan sonra çok lezzetli bir şerbet tadı geliyor damağınıza. Hem de doğal, hem de katkısız, hem deeeee çooook sağlıklı.

Malzemeler

  • 1 bağ reyhan 
  • 7 yk şeker
  • 1 tk limon tuzu
  • 8 sb kaynar su
Hazırlanışı
  • Reyhanları iyice yıkayıp, elinizle parçalayarak  sürahiye koyun.
  • Şeker ve limon tuzunu ilave ettikten sonra kaynar suyu ekleyin.
  • Kaşık yardımıyla karıştırdıktan sonra, soğumaya bırakın.
  • Soğuyan içeceğinizi buz ile servis edebilirsiniz.
Afiyet şifa olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder