Translate

12 Nisan 2014 Cumartesi

UNLU ÇITIR BÖREK


Yıllaaar önce yemek sitelerini yeni keşfetmeye başladığım günlerde not almıştım bu tarifi. İçine un serpiştirilmesi ilgimi çekmişti. Bir haftadır aklımda. Ha bugün ha yarın derken sonunda yaptım bugün. Sonuç mu? Mutfakta ısırdığınız böreğin sesini odadakiler duyuyorlar, o kadar çıtır:) Peynirli, cevizli hatta kavrulmuş un ile bile yapabiliriniz. Şimdiden kolay gelsin...

Malzemeler

  • 3 adet yufka
  • 50 gr erimiş tereyağ
  • 1/2 çb sıvıyağ
  • 3 yk un
  • yumurta sarısı
İç Malzemesi
  • 3-4 adet haşlanmış patates
  • tuz
  • pul biber
  • karabiber 
  • maydanoz (ben kullanmadım)
Hazırlanışı
  • Haşlanmış patatesleri rendeleyin ve yumurta dışında diğer malzemelerle karıştırın. (Bende patates kavurması vardı, onu kullandım.)
  • Yufkanın birini serip, tereyağ sıvıyağ karışımından 3-4 yk alıp yağlayın. Üzerine 1 yk unu eleyin.
  • Yuvarlak olan yufkanın kenarlarından içe doğru 4 parmak katlayıp, bir tarafına boydan boya iç harçtan koyup rulo şeklinde sarın.
  • Sardığınız böreği 3 parmak uzunluğunda keserek yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye dizin.
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp, 180 derece fırında kızarıncaya kadar pişirin.
Afiyet olsun...

3 yorum:

  1. ben de patatesli kıymalı yapmıştım çok nefis oluyor eline sağlık

    YanıtlaSil
  2. ELINE SAĞLIK İÇ MALZEME PATATESLI KIYMALI DA ÇOK YAKIŞIYOR SEVGILER

    YanıtlaSil