Translate

2 Mayıs 2014 Cuma

SÜNGER PANDİSPANYA İLE KERMES PASTASI



Hepinize hayırlı cumalar diliyorum. Birkaç gündür çok yoğunum. Baharın gelmesiyle birlikte, kıpır kıpır bir hayat başladı buralarda. Kermesler, konserler, panayırlar, alış veriş, kalabalık vs. vs....

Bizde bu hareketlilikten nasibimizi alıyoruz tabii. Çocuklarımızın gittikleri okulların kermeslerine yaptığınız pastalarla, tatlılarla....Bu pastayı büyük oğlumun sınıfı için yaptım. Şekli ve süslemesi konusunda çok kararsız kaldım.En son böyle bir pasta çıktı ortaya. Umarım faydalı olmuşumdur.

İlkkez nişasta kullanarak yaptığım bu pandispanya yumuşacık, pamuk gibiydi. Islatma gereği bile duymadım. Gerçi tadına bakamadım ama, umarım güzel olmuştur.

Malzemeler

Pandispanya için

  • 4 yumurta
  • 1 sb şeker
  • 1 sb un
  • 1 çb nişasta
  • 1 pk vanilya
  • 1 pk k.tozu
Kreması için
  • 3 sb süt
  • 2.5 yk un
  • 1 yk nişasta (kaşıklar tepeli)
  • 4 yk şeker
  • 1 pk vanilya
  • 1 pk krem şanti

Hazırlanışı

  • 4 yumurta şeker ile 5 dakika boyunca köpürene kadar çırpılır. 
  • Nişasta, un, vanilya ve k.tozu elenerek eklenir ve iyice çırpılıp, kelepçeli kek kalıbına dökülüp soğuk fırına sürülür.
  • 180 derecede pişirilir.
  • Krema malzemesi krem şantinin dışında karıştırılıp kaynayıncaya kadar pişirilir, soğumaya bırakılır.
  • Soğuduktan sonra krem şanti toz halde kremaya boşaltılıp, mikserle iyice çırpılır.
  • Pişen ve soğuyan pandispanya ortadan ikiye kesilerek, tek katı kelepçeli kalıba yerleştirin.
  • Kremayı kekin arasına dökerek, kekin diğer yarısını da üzerine kapatın. 2-3 saat dinlendirin.
  • Ben aynı kremanın 2 katını yapıp, bir kısmını da süslemesinde kullandım.
  • Dinlenen pastayı kalıptan çıkarıp, kremayla kaplayıp, dilediğiniz şekilde süsleyin.
Afiyet olsun...

2 yorum: