Translate

9 Haziran 2014 Pazartesi

PORTAKAL SOSLU TATLI


        Sonunda tutulan kayıt (önlerine) konulur; bunu üzerine suçluların orada gördüklerinden dolayı  dehşetle irkildiklerini  ve şöyle dediklerini görürsün: ''Vay gele başımıza! Bu nasıl bir kayıtmış ki küçük büyük dememiş, hepsini bir bir sayıp dökmüş!''
                                                                              KEHF SURESİ / 49

Farkındayım, bu aralar çok sık paylaşım yapamıyorum. Yaptığım zamanda tatlı, börek vs...paylaşıyorum. Ne yapayım. Misafirlerim var ve babam bu tür yiyecekleri çok seviyor. Annemde bu konuyla çok ilgili olmadığından babama bol bol tatlı, pasta türü şeyler yapıyorum. İnşaallah memnun oluyorlardır bu durumdan...


Malzemeler

  • 2 yumurta
  • 1 fincan şeker
  • 1 fincan yoğurt
  • 1 fincan sıvı yağ
  • 1 fincan süt
  • 1 pk vanilya
  • 1 pk k.tozu
  • un
Şerbeti için
  • 3 çb şeker
  • 1 sb su
  • 2 sb portakal suyu
  • Not: Fincan ölçülerim Türk kahvesi fincanı iledir. Malzemeler yuvarlak borcam için uygundur. Ama ben baton kalıp kullandım...

Hazırlanışı
  • Önce şerbet malzemelerini tencerede bir taşım kaynatıp soğumaya bırakın.
  • 2 yumurtayı şekerle köpük köpük oluncaya kadar iyice çırpın.
  • Yoğurt, sıvıyağ ve sütü ekleyin.
  • Un, vanilya ve k.tozunu elekten geçirdikten sonra ilave edip pürüzsüz bir hamur elde edinceye kadar iyice çırpıp, yağlanmış kalıba dökün.
  • 180 derecede içini çekinceye kadar pişirin.
  • Fırından çıkan kekinizi 10 dakika sonra şerbetiyle buluşturun.
  • Şerbetini iyice çeken tatlınız servise hazırdır.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder