Translate

18 Eylül 2014 Perşembe

BAYAT EKMEK MANTISI


Kim Rahman'ın uyar dolu mesajlarına kusurlu bir gözle bakarsa, ona bir tür şeytani (öteki kişilik) musallat ederiz de, kendisi onun uydusu haline gelir; artık o onları doğru yoldan çıkarır; berikiler de zanneder ki, kendileri doğru yoldadır.
                                                                                           ZUHRUF SURESİ / 36-37

Şükür kavuşturana. Uzuuun ve yorucu bir tatilden sonra yine blogumdayım hamdolsun. Okullar kapandıktan sonra buralar o kadar ısındı ki, değil farklı tarifler denemek, klimanın önünden kalkıp mutfağa girmek bile çok zor geldi bana. Zaten son 1 ay misafir ağırlayıp, misafir olmakla geçti. Okulların açılmasından 2 gün evvel döndük memleketten. Geldiğimiz günden beri de toparlanmaya çalışıyorum:) 

Sezonu ekonomik ve farklı bir tarifle açmak istedim. Tatil dönüşü buzlukta biriken bayat ekmeklerle ne yapsam diye düşünürken Cahide Hanım'ın sitesinde rastladım ve denemek istedim. Ben beğendim doğrusu. İsterseniz önce yarım ekmekten deneyip tadına bakabilirsiniz. Bismillah deyip tarife geçelim...


Malzemeler

  • 1 adet bayat somun ekmek
  • 1adet orta boy kurusoğan
  • 2 yumurta
  • 1 çk tuz
  • 1 çk kara biber, kırmızı biber, kimyon
Kızartmak için
  • Sıvıyağ
Üzerine
  • 2sb koyu kıvamlı sarımsaklı yoğurt
Sos için
  • 3-4 yk sıvıyağ
  • 1 çk kırmızı biber

Hazırlanışı

  • Ekmekleri ovalayıp robottan geçirin.
  • İçine rendelenmiş soğan, yumurta, tuz ve baharatları ekleyip iyice yoğurun.
  • Küçük parçalar koparıp şekil verin ve kızgın yağda kızartın.
  • Servis tabağına aldığınız köftelerinizin üzerine sarımsaklı yoğurt dökün.
  • Üzerine sıvıyağda kızdırdığınız biberi dökerek servis yapabilirsiniz.
Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. cok guzel gözükuyor eline saglik

    YanıtlaSil
  2. elinize saglik istah açici

    YanıtlaSil