Translate

24 Eylül 2014 Çarşamba

BAYAT EKMEK PİZZASI


Ve biz hiç kimseye gücünün üstünde yük yüklemeyiz; zira Bizim katımızda hakkı-hakikati olduğu gibidile getiren bir kayıt tutulmaktadır: Sonuçta onlar asla zulme uğramayacaklardır.
                                                                                           MÜ'MİNUN SURESİ / 62

Merhaba arkadaşlar. Evde bayatlayan ekmekleri atmıyoruz, ziyan etmiyoruz değil mi. Ben bayatlayan ekmekleri daha sonra değerlendirmek üzere dondurucuya kaldırıyorum. Bazen kurutup galeta unu yapıyorum, bazen de buharda yumuşatıp sofraya pamuk gibi ekmekler koyuyorum. Bayat ekmekleri değerlendirmek için bir çok tarif var.  Ben bildiklerimi, öğrendiklerimi burada paylaşmaya çalışıyorum. Sizlerin de farklı tarifleriniz varsa burada paylaşabilirsiniz.

Malzemeler
  • 2.5 su bardağı süt
  • 2.5 tane bayat ekmek
  • 3 yumurta
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 paket kabartma tozu
Üst malzemeleri
  • sucuk- salam-sosis vs...
  • 3-4 adet yeşil biber
  • 3 adet domates
  • 100 gr beyaz peynir veya kaşar peyniri
  • yarım yemek kaşığı salça

Hazırlanışı
  • Süt, yumurta,yağ ve kabartma tozunu karıştırın.
  • İçine küçük doğranmış ekmekleri katıp elinizle yoğurur gibi karıştırın.
  • Yağlanmış tepsiye döşeyin
  • Üzerine çok az suyla erittiğiniz salçayı sürün
  • Doğranmış sucuk,domates ve biberleri yerleştirin.
  • 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
  • Fırından almadan kaşar peyniri,veya beyaz peynir serpiştirin.Dilimleyerek sıcak sıcak servis edin.
Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. KESİNLİKLE EKMEKLERİ İSRAF ETMEMELİYİZ, BÖYLE GÜZEL TARİFLERDE KULLANMAYILIZ

    YanıtlaSil
  2. Ekmekleri degerlendirmek icin ne güzel bir tarif, ellerine saglik

    YanıtlaSil