Translate

22 Eylül 2014 Pazartesi

DOMATES KONSERVESİ


Çoğaltma tutkusu sizleri oyalayıp durdu, ta ki siz mezarlıklara varıncaya dek. Eğer (bu tutkunun neye mal olduğunu) tam kavramış olsaydınız, elbet dünyayı cehenneme çevirdiğinizi görürdünüz. Nihayet o gün, ebedi nimetlerden vazgeçip, (geçici nimetlere yönelmenizden dolayı) hesaba çekileceksiniz.
                                                                                              TEKASÜR SURESİ - 1,2,5,6,8


Herkes yaptı, paylaştı. Ben geçen yıldan beri paylaşmak konusunda kararsız kaldım kış hazırlıklarını. Bütün sayfalarda aynı şeyler aynı günlerde yayınlandı. Düşündüm, belki takipçilerimin işine yarar diye bende paylaşmaya karar verdim. Tatilimiz son hafta bitince gecikti biraz domates konservelerim. Ama nihayet bitirdim Elhamdülillah...

Tarif gayet basit. Domatesleri iyice yıkayıp 4 e bölerek hiç kabuklarını soymadan robottan geçirdim. Geniş bir tencerede 10-15 dakika kaynadıktan sonra sıcakken kavanozlara boşaltıp, kapaklarını sıkıca kapatıp ters çevirdim. (Böylece soğuyana kadar içindeki hava kayboluyor ve vakumlanıyor.) Soğuyan konservelerinizi serin bir yerde muhafaza edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder