Translate

2 Aralık 2014 Salı

DIZMANA (GÖÇMEN BÖREĞİ)


“Ey İman edenler! Mallarınızı aranızda haksız yollarla yemeyin. Karşılıklı rızaya dayalı ticaretle yiyin. Haram ile nefsinizi mahvetmeyin. Allah şüphesiz ki size merhamet eder.” 
                                                                                       NİSA SURESİ 29     
Selamün Aleyküm arkadaşlar.Bugün size uzun zamandır beklettiğim enfes bir tarifi yayınlamak istedim. Uyarmak isterim bu tarifi fırından çıkardığınızda başından ayrılamıyorsunuz.Kendinize hakim olamayacaksanız yapmayın derim.Çünkü bir kere tadına baktınız mı tepsinin yarısını yiyiveriyorsunuz.Benden söylemesi:)     
Malzemeler

  • 2 sb ılık süt
  • 1 sb ılık su
  • 1 pk maya (ben instant kullandım.)
  • 1 fincan sıvıyağ (Türk kahvesi)
  • 1 tk şeker
  • 1.5 tk tuz
  • un
Sosu için
  • 1 yumurta
  • 3 yk tereyağı (erit)
  • 5 yk yoğurt
  • 4 yk sıvıyağ
  • 1 tk tuz
Üstüne
  • Haşhaş
Yapılışı
  • Süt su ve mayayı iyice karıştırın. Diğer malzemeleri de ekleyip kulak memesinden biraz daha katı bir hamur elde edin. Ilık bir yerde mayalanmaya bırakın.
  • Mayalanan hamuru tekrar yoğurup 4 e bölün ve her bir parçayı rulo yapın.
  • Ekmek keser gibi 1 parmak kalınlığında dilimleyip yağlanmış tepsiye dizin.
  • Sos malzemelerini iyice çırpın ve böreklerinizin üzerine döküp, haşhaş serperek 200 derece fırında kızarıncaya kadar pişirin.
  • Afiyet olsun...


























Geçenlerde çıktığımız gezimiz biraz geç saate kalınca güneşin batışını çekmek nasip oldu. Bayıldım bu manzaraya ve paylaşmak istedim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder