Translate

9 Aralık 2014 Salı

PATATESLİ AY ÇÖREĞİ


Allah'ı kullarına sevdirin ki, Allah (c.c.) da sizi sevsin.
                                                                            (Hadis-i Şerif)

Selamün Aleyküm sevgili arkadaşlar. Bu aralar sayfamla çok ilgilenemiyorum maalesef. Haftanın 5 günü doluyum bu yıl. Çok yoğun ve yorgun geçiyor günlerim. Yayınlamam gereken tariflerim var.Ama fırsat bulup bir türlü yayınlayamıyorum. Nasıl çalışmışım yıllarca. Sabah 9 akşam 9:((( Yaşlandım mı yoksa rahata mı alıştım acaba. Akşam olunca olduğum yerden kalkamıyorum. Rabbim bedenlerimize sağlık sıhhat afiyet versin inşaallah.

Bu güzel tarif yaklaşık 1 yıldır tarif defterimde sırasını bekliyordu. Çok şükür denedim ve kıyır kıyır bir lezzet çıktı ortaya. Çay saatlerinizde misafirlerinize ikram edebileceğiniz, ya da okuldan gelen çocuklarınıza meyve suyu eşliğinde yedirebileceğiniz bir çörek. Tavsiyemdir.

Malzemeler
  • 125 gr. tereyağı
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 2 yumurta (birinin sarısı üzerine)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 pk kabartma tozu
  • un
Patatesli iç malzemesi
  • 1 büyük patates
  • 1orta boy soğan
  • Soğanı kavurmak için 2 yemek kaşığı kadar zeytinyağı
  • Karabiber, çok az kimyon
  • tuz ve pul biber
Hazırlanışı
  • Önce patatesi haşlayıp ezin. Küçük doğranmış soğanları az yağda sarartıp altını kapatın. Patatesleri ve baharatları ekleyip karıştırın.
  • Oda ısısında yumuşamış tereyağı, zeytinyağı, yumurta(birinin sarısını ayırın) ve yoğurdu karıştırın. Kalan malzemeleri de ekleyip yumuşak bir hamur elde edin.
  • Hamurdan iki ceviz büyüklüğünde parçalar alıp uzunlamasına açıp, patatesli içten orta kısmına koyun. İçin her iki tarafını birleştirip elinizle hafifçe yuvarlayın.
  • Uçları orta kısıma doğru büküp ay şekli verin.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 200 derece fırında pişirin.
Afiyet olsun...

4 yorum:

  1. Hiç denemediğim bir tarif her gördüğümde de hoşuma gider, bunlarda çok nefis görünüyor yapan ellerin dert görmesin...

    Zamanın yetersizliğinden ben de yakınıyorum, Rabbimiz zamanımızı bereketli ve hayırlı kılsın (amin).

    YanıtlaSil
  2. Ah bir de ben şöyle şeyler yapabilsem. :) Ellerinize sağlık. Ben de bloğuma beklerim sizi. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  3. Hoşgeldiniz sayfama. Eminim siz daha güzel şeyler yaparsınız.Önemli olan istemek:)

    YanıtlaSil