Translate

9 Ocak 2015 Cuma

ISPANAKLI KOL BÖREĞİ





BAKARA SURESİ
BİSMİLLAH
1- Elif, lam, mim.
2-İşte o kitap, bunda şüphe yok, müttakiler (kötülükten korunacaklar) için hidayettir.
3-Onlar ki gayba iman edip  namazı dürüst kılarlar ve kendilerine verdiğimiz rızıktan (Allah yolunda) harcarlar.
4-Ve onlar ki hem sana indirilene iman ederler, hem de senden önce indirilene. Ahirete de bunlar kesinlikle iman ederler.
5-Bunlar, işte Rablerinden bir hidayet üzerindedirler ve bunlar işte felaha erenlerdir.

Selamün Aleyküm arkadaşlar.Hayırlı ve bereketli bir cuma geçirmenizi diliyorum Rabbimden. Bugün uzun zamandır tariflerim arasında yapılmayı bekleyen el açması ıspanaklı böreğimi yayınlamak istedim. Tarif Cahide Sultan'a ait. Küçük değişiklikler yaparak aynen yayınlıyorum.


Hamuru için malzemeler
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 adet yumurta
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • Aldığı kadar un
İç malzemesi
  • 750 gr. ıspanak
  • 150 gr. beyaz peynir
  • Biraz karabiber,pul biber, tuz (peynir tuzluysa atmayabilirsiniz.)




Ispanaklı böreğin yapılışı
  • Hamur malzemeleriyle ele yapışmayacak ama yumuşacık bir hamur yoğurun.
  • Hamuru altı bezeye ayırın.
  • Her bir bezeyi açabildiğiniz kadar açın. 
  • Üzerine 4-5 yemek kaşığı zeytinyağı sürün
  • Bir yemek kaşığı kadarda un serpin.Bu böreğin gevrekliğini artırıyor.
  • Kenar kısımları içe katlayıp rulo yapın ve yağlanmış tepsiye kol böreği şeklinde dizin.
  • Böreğin üzerine 1 yumurtayı ve 2 yemek kaşığı yağı çırpıp sürün.
  • 200 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Afiyet şifa olsun...

8 yorum:

  1. AAyyyyyy. Harika olmuş . Ellerine sağlık. Çok beğendim.Bayıldım.

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle deneyeceğim. kayınvalidem gelecek haftaya. ona yapacağım. mayalı hamur da değilmiş. kabartma tozu ile. garanti yaparım bunu .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkinden daha güzel olur eminim. Sonucu bildirirsen sevinirim.Şimdiden afiyet olsun...

      Sil
  3. Ellerinize saglik... en sevdigim borektir..

    YanıtlaSil
  4. selamun aleyküm, ellerinize saglik birseysoracaktim hamuru dinlendirmeye gerekvar mi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben dinlendirmedim. Ama siz isterseniz biraz bekletebilirsiniz.

      Sil
  5. eşimin en sevdiği yemeklerden biri biz bazen börekle çay yapıp akşam yemeği olarak tüketiyoruz ama halen tam kıvamanın tuturamadım birde bu tarif ile deniyeyim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  6. Bir an böreğin kokusunu duydum :) Çok lezzetli görünüyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil