Translate

18 Ocak 2015 Pazar

KURŞUN AŞI


Kim kendini geliştirip arındırırsa, o kesinlikle ebedi mutluluğa ulaşacaktır; kim de kendini geliştirmeyip (içindeki iyilik tohumunu) çürütürse, o kesinlikle kaybedecektir.
                                                                                  ŞEMS SURESİ - 9/10

5 yıldır uzaktayım memleketimden. 5 yıldır her 6 ayda bir bıkmadan usanmadan tayin isteyen eşim sonunda erdi muradına:) Evet sonunda tayinimiz çıktı sanırım. Bana telefon edip haberi verdiğinde sevindim mi, üzüldüm mü bilmiyorum. 5 yıl boyunca neler yaşadım buralarda, kimlerle tanıştım, neler öğrendim. Ben bu yılların benim için imtihan ya da hayatı öğrenmem için bir fırsat olduğunu düşünmeye başladım. Çok kafam karışık. Memleketime gideceğim için mutluyum galiba. Ama burda tanıdığım arkadaşlarımla görüşünce içim doluyor sanki. Onları çok özleyeceğim. Şunu çok iyi biliyorum ki buraya gelmemiz asla bir tesadüf değildi. Geldim alacağımı aldım inşaallah. Ve gidiyorum. 

Bu yemeğin taslağı uzun zamandır bekliyordu sayfamda. Malzemelerinden de anlaşılacağı gibi İç Anadolu'ya has bir yemek kurşun aşı. Kimileri Kayseri der, kimisi Konya.Hatta Antalya'da yapıldığını bile söyleyenler var. Amaaan banane nereli olursa olsun.Biz çok sevdik kurşun aşını.Tam bir vitamin deposu. Geçelim tarife...

MALZEMELER:
Köftesi için

  • 2 sb ince bulgur
  • 1 yumurta
  • 2-3 yk un
  • 2 yk irmik
  • tuz
  • ılık su
Diğer malzemeler

  • 1 adet soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 250 gr iyice haşlanmış dana eti
  • 1 sb haşlanmış nohut
  • 1 çb haşlanmış yeşil mercimek
  • 1 yk salça (karışık)
  • pul biber, nane
  • yeteri kadar su
  • tuz


Hazırlanışı

  • İnce bulgura irmik ve tuz eklenir, bir kaba alınıp üzeri 1 parmak geçecek kadar sıcak su eklenir. Kapağı kapalı olarak yarım saat bekletilerek şişmesi sağlanır. 
  • Bulgur ılıdıktan sonra yumurta ve un eklenip ılık su ile el ıslatılarak tekrar yoğurulur. 
  • Hamurdan nohut büyüklüğünde toplar hazırlanır. 
  • Bir tencerede yemeklik doğranmış soğan ve sarımsak  kavrulur.Salçası pul biberi ve nane eklenir. 
  • Tencereye su eklenip kaynadıktan sonra bulgur topları eklenir. 20-25 dakika kadar pişirilir. Haşlanmış eti, haşlanmış mercimek ve nohut eklendikten sonra 5 dakika birlikte pişirilir.
  • Ocaktan alınan yemeğimiz 10 dakika dinlendirdikten sonra servis edilir.
Afiyet olsun...

6 yorum:

  1. Günaydın Canım, Blogları canlandırmak adına Bloglara yorum bırakma ve takibe alma etkinliği başlatıldı .Hem haberdar edeyim hemde etkinliği desteklemiş olayım dedim. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık.Takibimdesiniz sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. ben denemedim ama görüntü çok güzel canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar sevgili Keten helva,
    Allah razı olsun böyle güzel hadis ve ayetleri paylaşmanızdan dolayı…
    Ayrıca bu isimde bir lezzetle ilk defa karşılaşıyorum…
    En kısa zamanda denemek lazım ,nefis görünüyor…
    Sevgilerimi bıraktım…

    YanıtlaSil
  4. o karışık duygularınızı çok iyi anlıyorum zira bende bir çok defa yaşadım Allah hakkınızda hayırlısını nasip etsin inşallah her taşınma yeni bir tanışma :) tarifi çok sevdim mutlaka deneyeceğim tam benim damak zevkime uygun ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  5. Hayırlısı olsun, tabii dostları bırakmak zor ama ne mutluki bırakmaya üzüleceğiniz dostlar bulmuşsunuz!
    Yemekte harika görünüyor, ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil