Translate

23 Ocak 2015 Cuma

YOĞURTLU KIŞ SALATASI


Teslimiyet, insanın bir bütün olarak dünyaya ve kendi faaliyetlerinin neticelerine karşı bir iç tutumudur. Allah'ın iradesine teslimiyet, insanların iradesine karşı bağımsızlık demektir. Allah'a itaat ve kulluk, insana köle olmayı men eder. Bu insan ile Allah arasında, dolayısıyla, insanla insan arasında yeni bir münasebet teşkil etmektedir.Onun için kaderi kabul etmek, kendini büyük ölçüde hür hissetmektir. Bu öyle bir hürriyet ki, kadere rıza göstererek onunla ahenk içinde olmakla kazanılır.
                                                          Adem Karataş / Hz.Sara Hz. Hacer  Kitabından

Herkese hayırlı cumalar. Bugün 15 günlük bir tatile adım atmış bulunuyoruz çok şükür. Bu tatili çocuklarınızla birlikte en iyi şekilde değerlendirirsiniz umarım. Onları tv karşısında eritmeden, kitap okuyarak, ders tekrarı yaparak ve eksik ezberlerini tamamlamaya çalışarak zamanlarını değerlendirmek istiyorum inşaallah.

Dolapta bekleyen karnabaharla ne yapsam diye kara kara düşünmeye başladım ve bu salatayı uydurdum. Ne yapsam çocuklarıma sevdiremiyorum bu sebzeyi. Faydaları ise saymakla bitmez. Nimet bu kadar faydalı olunca çocuklara bir şekilde yedirmek gerekir değil mi?

Karnabaharı çiçeklerine ayırıp 15 dakika kadar sirkeli su da beklettim. Daha sonra iyice yıkayıp, doğradığım  2 kabak ve 1 havuçla birlikte biraz haşladım. (Çok fazla değil)  İyice suyunu süzmesi için süzgeçten geçirdim ve üzerine sarımsaklı yoğurt döktüm.

Faydaları
  1. Karnabahar ortalama 25 kaloridir.
  2. Vücudun vitamin ihtiyacının bir bölümünü karşılar. A, B1, B2, C ve E vitaminlerini içerir.
  3. Kalsiyum, potasyum, fosfor, magnezyum açısından zengin bir sebzedir. Ayrıca içeriğinde sülfür, silisyum, klor ve demir de bulundurur.
  4. Sağlıklı, dengeli ve düzenli bir beslenme için uygundur. Sağlıklı yaşamak isteyenlerin tercihidir. Özellikle buharda pişirilmesi ve suda haşlanması ile diyet yapan kişilerin yada hastaların tercih ettiği bir sebzedir.
  5. İdrar söktürücüdür.
  6. Mide rahatsızlıklarına karşı da koruyucu etkisi vardır. Mide hastalıklarına yakalanma riskini azaltır.
  7. Vücudu toksin maddelerden arındırması da karnabahar faydaları arasındadır.
  8. Özellikle karaciğeri toksinlerden temizler, karaciğer için çok faydalıdır.
  9. Şeker hastalığı olan kişilerin de rahatlıkla tüketebileceği ve fayda bulabileceği bir sebzedir.
  10. İyi bir folik asit kaynağıdır, günlük folik asit ihtiyacının büyük bir bölümünü karşılamaya yardım eder.
  11. Kalp için de oldukça faydalı bir sebze türüdür. Kalp hastalıklarına karşı koruma sağlar.
  12. Obezite riskini azaltır.

3 yorum:

  1. Merhabalar :) Haşlama sebzeler benimde favorilerim arasındadır. Ellerinize sağlık.... Sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Çok sağlıklı bir salata olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil