Translate

18 Şubat 2015 Çarşamba

RULO PASTA (BAYAT KEK İLE)


Ve Biz, her bir insanın kaderini kendi çabasına bağlı kıldık. Nitekim Kıyamet Günü onun önüne, (dünyada yapıp ettiği) herşeyi kayıtlı bulacağı bir sicil koyacak (ve diyeceğiz ki): ''Oku sicilini! Bugün kendi hesabını görmek için sen sana yetersin!''
                                                                                   İSRA SURESİ - 13/14

Hayırlı sabahlar sevgili arkadaşlar. Geçenlerde yaptığım pandispanya istediğim gibi olmayınca Cahide Hanım'ın sitesinde  daha önce gördüğüm bu güzel tarifi denedim. Çocuklarım bayıldılar. 1 saat içinde yarısı bitti. Evinizde yenmeyen kekleriniz varsa, her türlüsünü bu pastayı yapmakta kullanabilirsiniz. Gelelim tarife...

Malzemeler
  • 5 sb rondodan geçirilmiş bayat kek
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 3 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 portakal kabuğu rendesi (ben kullanmadım)
  • 1 sb süt
Kreması için
  • 1,5 sb süt
  • 1.5 yk un (tepeli)
  • 1 yk nişasta (tepeli olmasın)
  • 2 yk şeker
  • 1 pk vanilya
  • 1 tk tereyağ
  • 10 gr bitter çikolata

Hazırlanışı
  • Önce kuru malzemeleri derin bir kapta karıştırın, daha sonra sütü ilave ederek karıştırın. Dilerseniz elinizle karıştırabilirsiniz.
  • Elinize alıp yuvarladığınızda tutuyorsa kıvamı olmuş demektir.
  • Tezgahın üstüne serdiğiniz temiz bir naylonun üzerine bütün harcı dökün ve merdane ile inceltin. 7-8 mm olacak.(Ben dolap poşetinin arasını açtım ve onu kullandım.)
  • Krema malzemelerini tereyağ ve çikolata dışında tencerede pişirin, koyulaşınca ocaktan alıp tereyağ ve bitter çikolatayı ekleyin ve karıştırarak eritin.
  • Soğuduktan sonra blenderdan geçirip karışımın üzerine sürün.

  • Alttaki poşet yardımıyla pastayı rula haline getirin ve buzdolabında 3-4 saat bekletin.



  • Dolaptan çıkardığınız pastanızı dilediğiniz gibi süsleyip servis yapabilirsiniz. (Ben çikolata sosu kullandım.)
Afiyet olsun...

1 yorum: