Translate

13 Şubat 2015 Cuma

TAVA


EY İNSAN! SENİ YARATIP SENİ DÜZGÜN VE DENGELİ KILAN, SENİ İSTEDİĞİ  BİR ŞEKİLDE BİRLEŞTİREN, İHSANI BOL RABBİNE KARŞI SENİ ALDATAN NEDİR?????????
                                                                                                           İNFİTAR SURESİ - 6/8

Hayırlı cumalar arkadaşlar. Yukarıdaki ayet geçen akşam arkadaşlarla yaptığımız toplantımızda sohbetin tam da sonunda okununca bir sessizlik oldu. Gerçekten insanı düşündüren ve şok etkisi yapan bir ayet olduğunu düşündürdü bana. Sizler için ne anlam ifade ettiğini ve nasıl etkilediğini de merak ediyorum doğrusu. 

Evde bulunan bir kaç patlıcanla kolay bir yemek arayışı içindeydim ve tava pişirmek geldi aklıma. Sivas'ta bekarken üniversite arkadaşım Serpillere kalmaya giderdim. Kangalda yaşarlardı. Bu yemeği onlardan öğrenmiştim. Kangal Malatya'ya yakın olduğu için mutfak kültürleri birbirlerine benziyor.Çünkü bu yemek Malatya'ya ait bir yemekmiş. Kıymet Teyzemin tavası kadar olmasa da çok lezzetli bir yemek oldu. (Eşim tam 4 kez ellerine sağlık dedi:))))Anlayın artık...)

Malzemeler
  • 3 adet patlıcan
  • 250 gr kuşbaşı et
  • 1 yk tereyağı
  • 3-4 sivri biber
  • 1 büyük kuru soğan
  • 5-6 diş sarımsak
  • yarım çb sıvıyağ
  • 4--5 adet yumuşak domates (ben domates konservesi kullandım)
  • tuz

Hazırlanışı

  • Patlıcanları alacalı soyup doğrayın ve bir süzgece koyup bol bol tuz döküp en az yarım saat bekletin.
  • Etleri doğrayın düdüklü tencerede tereyağında kavurup 1/2 çb su koyarak kapağını kapatın ve yumuşayana dek haşlayın.
  • Pişen etleri yayvan bir tencerenin dibine serin.Üzerine yarım ay şeklinde doğradığınız soğanları ve biberleri ekleyin.
  • Patlıcanları, soyup doğradığınız domatesleri, sarımsakları ve tuzunu ilave ettikten sonra üzerine 1/2 çb sıvıyağını gezdirerek kapağını kapatıp ocağa koyun.
  • Bu yemeğe su koymuyoruz, tamamen domatesin suyu ile pişmesi gerekiyor.
  • Dilerseniz tepside ağzını aliminyum folyo ile kapatıp fırında da pişirebilirsiniz.
  • Patlıcanlar yumuşayıncaya kadar pişirdiğiniz yemeğinizi ocaktan alıp 5 dakika sonra servis yapabilirsiniz.
  • Afiyet şifa olsun.
ŞÜKRÜNÜZ BOL OLSUN:)))

3 yorum:

  1. Ellerine sağlık.
    Patlıcanı öyle özledim ki. Resim de nefis görünüyor zaten . Yazdan dolaba attığım patlıcanlarla bu yemek yapılabilir mi acaba. Denemeyi düşündüm aniden.
    Ayetten benim çıkardığım şükretmeyi ve O"nu anmayı unutmamak gerektiği .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Patlıcanları nasıl atığın önemli bence, kızartarak mı yoksa çiğden mi.Kızartarak attıysan olabilir tabi.Ama çiğ ise hiç bir fikrim yok.Çünkü daha önce hiç denemedim. Buzluktan çıkan çiğ patlıcanın ne durumda olduğunu bilmiyorum canım.Ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim...

      Sil
  2. Çiğ olarak attığım patlıcanlarla denedim tarifinizi .Çok beğenerek yedim. patlıcanların lezzeti bozulmamıştı. seneye yine böyle yapabilirim . yazın bazen dolapta fazla alınan sebzeler kalır ya . onlar ziyan olmasın diye alaca soyup, halka halka doğrayıp acele ile buzluğa atmıştım. bazısını da vaktim olduğu zaman kızartarak atmıştım. iki türlüsü de güzel oluyor . kızartarak attıklarım bütündü. onlardan karnıyarık yaptım.

    YanıtlaSil