Translate

27 Mart 2015 Cuma

HANIM AĞA ÇORBASI


''Müminlerden bir mazereti olmaksızın mücadeleden kaçınanlarla, Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla çaba gösterenler bir olamaz; Allah mallarıyla ve canlarıyla elinden gelen çabayı sarf edenleri mücadeleden kaçınanlardan daha yüce bir mertebeye çıkarmıştır. Allah bütün mü'minlere nihai güzellikler vaat etmesine rağmen, yolunda üstün gayret harcayanları, yerinde sayanlara muhteşem bir ödül vaadiyle üstün tutmuştur: Katından yüce mertebelerle, mağfiret ve rahmetle...Zaten Allah sonsuz bağışlayandır, sınırsız rahmetin kaynağıdır.''
                                                                                                               NİSA SURESİ / 95-96

Hayırlı cumalar olsun arkadaşlar. Bu güzel günün rahmeti, bereketi  bütün mü'minlerin üstüne olsun. Dün akşam okumaya başladığım kitapta rastladım bu ayete, beni çok etkiledi.Belki siz de okuyup etkilenirsiniz diye paylaşmak istedim bugün.

Çorbaya gelecek olursak. Nette gezinirken birkaç farklı sitede ilk kez gördüğüm bu tarifi ufak değişikliklerle denemek istedim. Hem şehriye, hem eriştenin birlikte kullanması tuhafıma gitmiş olsada sonuçtan çok memnun kaldım. Bol malzemeli çorbaları seviyorum, böylece çocuklarıma bir kasede birkaç çeşit vitamin yedirmiş oluyorum. Tarif şöyle....

MALZEMELER


  • 1 çay bardağı yeşil mercimek
  • 1 çay bardağı erişte
  • 1 çay bardağı nohut (haşlanmış,kabuğu soyulmuş)
  • 1 çay bardağı tel şehriye
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 tepeleme yemek kaşığı domates salçası
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 orta boy soğan
  • 1 litre et suyu
  • tuz
  • kuru nane
  • değirmen karabiber ,pul biber,kırmızı toz biber


HAZIRLANIŞI

  •  Öncelikle yıkadığınız yeşil mercimekleri üzerini geçecek kadar su ekleyip orta sertlikle haşlayın,süzün ve bir kenarda bekletin.
  • Diğer taraftan tencereye yağları alın ,ısıtın.yemeklik doğradığınız soğanı ekleyip sararana kadar kavurun .
  •  Kavrulan soğana unu ekleyip kokusu çıkana kadar onu da kavurun son olarak salçayı da ekleyip biraz daha kavurun ve et suyunu ekleyip kaynamaya bırakın.
  •  Çorbanın harcı kaynayınca,sırası ile haşlanmış, kabukları soyulmuş nohutu,haşlanmış yeşil mercimeği,erişteyi, tel şehriyeyi ve tuzunu ekleyip arada karıştırarak pişirin.Yeteri kadar pişen bakliyatlara baharatlarını da ekleyip ocaktan alın  ve sıcak olarak servis edin.
  •  Eğer çorbanın kıvamı çok yoğun gelirse bir miktar daha kaynar su ekleyebilirsiniz. (Bakliyatları ölçmek için eski küçük çay bardaklarını kullandım.)
Afiyet olsun...

3 yorum:

  1. Muhtemelen hanım ağanın evinde bütün bu mahsülden birer avuç kalmıştı,hepsini karıştırıp bu çorbayı yaptı :) Böyle çorba ve yemekleri çok seviyorum, Anadolu kadınının her şeyi değerlendirmesini hatırlatıyor hep.


    Ellerine emeklerine sağlık. Hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle çalışmalarınızı inanç yönünüzle birleştirmenizi takdirle karşılıyorum.
    Tarife gelince ellerinize sağlık, kış çorbası güzel olur. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Nefis bir corba ellerinize saglik kis aylarinin vazgilmezi

    YanıtlaSil