Translate

23 Mart 2015 Pazartesi

NOHUTLU MERCİMEK ÇORBASI




BİSMİLLAH

(Helak) emrimiz geldiğinde Salih'i ve beraberindeki iman etmiş olanları tarafımızdan bir rahmetle helakten ve günün rezilliğinden kurtardık. Şüphesiz Rabbin mutlak güç sahibidir, hüküm ve hikmet sahibidir.
                                                                                                             HUD SURESİ / 66

Günlerdir bazı internet sayfalarında, gazetelerde, tv kanallarında aslı olan ya da olmayan deprem haberleriyle karşılaşır oldum. Çeşit çeşit söylentiler var. Yok Antalya'da tsunami bekleniyor, yok Bursa'ya 150.000 ceset torbası getirildi vs... Bu haberler içimde sıkıntıya ve korkuya sebep oluyor bazen. Sivas'ta yaşarken İstanbul'a taşınan arkadaş ve akrabalarım için üzülür, onlar için dua ederdim.
Öyle ya deprem olacağı kesin olan bir şehirdir İstanbul.(Her şeyi Allah bilir.) Şimdi aynı şeyi ben yaşıyorum. Rabbim bizleri Salih ve beraberindekiler gibi helakten ve afetlerinden korusun inşaalah. Hepimiz O'na emanetiz....

Geçen hafta kurs hocamızın doğum günü olduğunu öğrenince ben de mercimek köftesi yapıp götürmek istedim. Her zaman yaptığım gibi malzemeleri koydum tencereye pişirdim, ama bir türlü istediğim gibi çekmedi suyunu. Neyse artık kısmet değilmiş deyip vazgeçtim.Uzun zamandır tariflerim arasında olan nohutlu mercimek çorbasını denedim bende. Bakalım nasıl yapmışım...

Malzemeler

  • 1 sb kırmızı mercimek
  • 1 avuç pirinç
  • 1 sb haşlanmış nohut
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 yk salça
  • 1/2 çb sıvıyağ
  • tuz, nane

Hazırlanışı

  • Doğranmış soğan sıvı yağda kavrulur, salçası eklenir. 
  • Yıkanmış mercimek, pirinç ve 1.5 litre su eklenir. Mercimek ve pirinçler yumuşayıncaya kadar pişirilir.
  • Pişen çorba blenderdan geçirilir ve haşlanmış nohut ilave edilir. 5 dakika kaynatılır.
  • Tuz ve nane eklenerek ocaktan alınır.
Afiyet olsun...

3 yorum:

  1. Eline sağlık Hülya'cım nefis bir çorba olmuş.Afiyet şifa olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Benim mutfağım24 Mart 2015 01:15

    Elinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Benim mutfağım24 Mart 2015 01:15

    Valla güzel tarifler var maşallah

    YanıtlaSil