Translate

18 Nisan 2015 Cumartesi

BROWNİ




Kim Allah'ı, Rasulünü ve iman edenleri dost edinirse; şüphesiz ki Allah'ın taraftarları galip geleceklerdir.
                                                                                       MAİDE SURESİ / 56
Daha önce denediğim bütün browni tariflerini geride bırakan ve tamamen paket içinde satılan brownilerle aynı lezzette olan bu keki mutlaka yapmanızı öneririm. Benim gibi diyet yapıyorsanız tepsiye fazla yaklaşmamanızda fayda var benden söylemesi...

Malzemeler
  • 3 yumurta
  • 1 su  bardağı şeker
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt (sıcak)
  • 2 dolu yemek kaşığı krem çikolata (Sarelle)
  • 2 dolu yemek kaşığı kakao
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • Yarım çay kaşığı tarçın
  • 1 paket vanilya
  • 2 su bardağı un
Sosu için
  • 2 su bardağı süt
  • 2 tatlı kaşığı dolusu Sarelle
Hazırlanışı
  • Yumurta ve şekeri beyazlayana kadar çırpın.
  • Sarelle , tarçın, kakaoyu ekleyip çırpın. Önce sıvıyağı, ardından sıcak sütü ekleyip hızla karıştırmaya devam edin. 
  • Son olarak un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyip karıştırın.
  • Yağlanmış tepsiye hamuru dökün.
  • 175 derecede pişmeye bırakın.
  • Kek pişerken 2 su bardağı sütün içinde sarelleyi eritin.
  • Kürdan testi yapıp keki fırından alın. Kalın çöp şişle kekin her yerine delikler açın. Sarelleli sütü kekin her tarafına dökün.
  • yarım saat kadar keki dinlendirip, dilimleyerek servis edin.
Afiyet şifa olsun.

8 yorum:

  1. Bloglarda gördüğüm en şık Browni sunumu. Ama dediğiniz gibi diyet yaptığımdan baktım ve geçtim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler İlhan Bey.Beğendiğinize sevindim...

      Sil
  2. Canım kardeşim, ellerine sağlık. Blogun, tariflerin hepsi birbirinden güzel. Zaman ayırıp sizlere yorumlar yapamadığım için kusuruma bakmayın lütfen. Allah bizleri doğrudan ayırmasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ziyaretiniz beni o kadar mutlu etti ki anlatamam. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim...

      Sil
  3. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın. Maksadım mesajı silmek değildi. Spam mesajlar arasında olduğu için düzenlemeye çalışırken kazayla sildim. Kek ıslak kek kıvamında olmalı.

      Sil
  4. Yorumumu niye sildiniz?kötü bir şey demedimki kek ile ilgili bir soru sormuştum

    YanıtlaSil
  5. Teşekkürler fakat kekin içi sarelladan dolayı mı bilmiyorum biraz farklı oldu normal mi anlamadım kek zaten ıslak kıvamda fakat içi diğer keklerden farklı oldu tadı süper ama😊

    YanıtlaSil