Translate

1 Nisan 2015 Çarşamba

ÖZ ÇORBASI


Kullarım beni senden sorarlarsa, (bilsinler ki), gerçekten ben onlara çok yakınım. Bana dua edince, dua edenin duasına cevap veririm.O halde, doğru yolu bulmaları için benim davetime uysunlar, bana iman etsinler.
                                                                                   BAKARA SURESİ / 186

Pişirmek için mutfağa girdiğimde nasıl birşey ortaya çıkacağını pek anlamadım, amaaa tabağa koyup ilk kaşığı ağzıma götürdüğümde ''işte bu'' dediğim bir çorba oldu. Yemeğe davet edeceğim ilk misafirlerime gönül rahatlığıyla pişirip ikram edeceğim inşaallah. Denemeyen çok şey kaybeder benden söylemesi...

Malzemeler
  • 1 tane tavuk budu (derisini çıkartıp üzerini geçecek kadar suda haşlayın ve didin)
  • 1 su bardağı aşurelik buğday
  • 3 su bardağı yoğurt
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 tane yumurta
  • 1 diş sarımsak
  • tuz, kırmızı pul biber



Hazırlanışı
  • Buğdayı düdüklü tencereye koyup, üzerini 4 parmak geçecek kadar su kaoyup düdüklü tencerede iyice yumuşayana kadar haşlayın. ( Üzerinde her zaman üzerinde 2 parmak su olacak.)
  • Buğdaylar yumuşayınca tel süzgeçten geçirerek buğday tanelerini kaşığın sırtıyla iyice ezin ve başka bir tencereye aktarın, tavuğu haşladığınız suyu da katarak kaynatın. Kaynayınca tavuk etlerini ilave edin.
  • Yoğurdu, unu ve yumurtayı iyice karıştırın, çorbanın suyundan alarak karıştırın ve yoğurdun ılımasını sağlayın, hazırladığınız bu meyaneyi çorbaya katın, suyu size az gelirse sıcak su katın sarımsak rendeleyin ve sürekli karıştırarak bir taşım kaynatıp  ocaktan alın. Tuzunu ekleyin.
  • Çorbanın üzerine zeytinyağında ısıttığınız kırmızı biberi gezdirin.
Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. Ellerine saglik nefis bir corba olmus

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık çok leziz görünüyor ayrıca bloğunuzu takibime aldım bende beklerim sevgiler....

    YanıtlaSil