Translate

20 Ocak 2016 Çarşamba

EV YAPIMI LİMONATA ( 1 PORTAKAL VE 1 LİMONDAN)



Şüphesiz Allah'a verdikleri sözü ve yeminleri az bir karşılığa değişenler var ya, işte onların ahirette bir payı yoktur. Allah kıyamet günü onlarla konuşmayacak, onlara bakmayacak ve onları temizlemeyecektir. Onlar için elem dolu bir azap vardır.
                                                                                                      AL-İ İMRAN - 77


Hazır gıdalara savaş açmış bulunuyorum. Gün geçmiyor ki birinin karısı, birinin evladı hatta annesinden daha yeni doğmuş bebeği kanser olmuş diye haberler duymayayım. Üstüne üstlük, kanser taramasından geçtiğim şu günlerde bu tehlikeyi ve ölüm korkusunu hiç bu kadar ensemde hissetmemiştim. Ben de evlatlarımı kendi yaptığım doğal gıdalarla beslemeye karar verdim.(Gerçi daha evvel de çok abur cubur yedirmezdim.) Yapabilsem marketten hiçbir şey almayacağım nerdeyse. Gerçi o kadar alışmışız ki elimizin altındaki hazır yiyeceklere. Ne kadarını hayatımızdan çıkarsak kardır diye düşünüyorum.

Bu tarifim çok ekonomik ve basit. Limon ve portakalın bol olduğu kış günlerinde dondurucuya atıp yazın sıcak havalarda soğuk soğuk tüketebiliriz. Limon ve portakalın kabuklarını kullanmamızda vitaminini 2 ye katlıyor bence...

MALZEMELER:

  • 1  adet  limon
  • 1 adet  portakal
  • 1 ,5 su  bardağı  toz  şeker (isteğe göre ayarlanabilir)
  • 3  litre  su

HAZIRLANIŞI:

  • Bir  adet  portakal  ve  limonu  bir gece  önceden  dondurucuya  atıp donduruyoruz.
  • Ertesi  gün  limon ve  portakalı  dondurucudan alıp  dışarıda  bıçakla kesilecek kıvama gelene dek bekletiyoruz.
  • Limonu ve portakalı dilimleyip robota koyuyoruz ve üzerine şekerini ekleyip robottan geçiriyoruz.  
  • Büyükçe bir kabın içersine robotta ezdiğimiz portakalı limon ve şeker karışımını koyup üzerine üç litre suyu döküyoruz ve biraz karıştırarak şekerin erimesin sağlıyoruz.
  • Çukur  bir  kap içerisine  tülbent  koyup  hazırladığınız  limonatayı tülbentten  geçiriyoruz kalan posayı da iyice sıkıp posasını alıp limonatamızı servis kabına boşaltıyoruz.
  • Posayı çok sıkmayın ki kabukların acılığı limonataya çıkmasın.
Afiyet olsun...


2 yorum:

  1. Limonatayı görünce bir yaz esintisi geldi sanki... Ellerinize sağlık... Bu soğuk kış gününde bize "yaz"ı hatırlattınız...

    YanıtlaSil
  2. Ben de yapıyorum oh mis gibi evde yapılanın yerini hicbisey tutmaz

    YanıtlaSil