Translate

17 Ocak 2016 Pazar

HAMBURGER EKMEĞİ


Evdeki market usulü hamburger ekmekleri bitip, küçüğümün hamburger aşkı devam edince hazır almak yerine ev yapımı ekmeklerimi denemek istedim. Zaten alırken çok emin olamamıştım. İçindekiler kısmında yazan katkıları tanımadığım için ilk ve son kez marketten hamburger ekmeği almış oldum. Çocuklarım ev yapımı ekmeklerime bayıldılar. Bende çocuklarımı sağlıklı beslediğim için zevkten dört köşe oldummmmmm:)))))))

Malzemeler

  • 1 su bardağı ılık süt,
  • 1 su bardağı ılık su,
  • 1 adet yumurta (beyazı içine sarısı üstüne sürülecek),
  • 1 paket yaş maya veya kuru maya,
  • 1 tatlı kaşığı tuz,
  • 3 yemek kaşığı toz şeker,
  • Yarım bardak sıvı yağı,
  • Aldığı kadar un.
Üzeri İçin:
  • Yumurtanın sarısı.
Hazırlanışı
  • Bir kaba ılık sütü, ılık suyu, toz şekeri ve mayayı koyup iyice karıştırıp 10 dakika bekleyelim.
  • Kabaran mayanın içine sıvı yağı, tuzu ve yumurta akını ilave edip karıştıralım.
  • Sonra azar azar unu ilave edelim ve çok yumuşak kıvamlı bir hamur yoğuralım.
  • Bekletmeden hemen hamuru 2′ye bölelim.
  • Düz bir zemin üzerine un serpelim ve ikiye böldüğümüz hamurları küçük yuvarlak tepsi büyüklüğünde açalım.
  • Açtığımız iki hamuru da üst üste koyalım ve ağız kısmı büyük olan bir bardakla keselim.
  • Daha sonra aralıklı olarak yağlı kağıt serili tepsiye dizelim.
  • Hamur bitene kadar aynı işlemi tekrarlayalım.
  • Hamburger ekmeklerinin üzerine yumurtanın sarısını sürüp oda sıcaklığında 1-2 saat dinlendirelim.
  • Önceden ısıtılmış 200° fırında kızarana kadar pişirelim.
  • Soğuduktan sonra dondurucuda taze olarak saklayabilirsiniz.
Afiyet şifa olsun...


1 yorum:

  1. Benim oğlumda hamburgere bayılıyor. ben de ne yediğini bilmek adına köfteyi evde yapıyorum. Ama hazır ekmek yerine ekmeği de evde yapma fikri çok güzel. Ellerinize sağlık...
    http://fincanteyze.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil